خبرهای داغ:

امام جمعه مراغه کشتار مردم یمن توسط ائتلاف سعودی را محکوم کرد

تبریز- عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه حملات جنگنده های عربستان سعودی و امارات و حامیان آنها به یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۲۷
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: ائتلاف سعودی این هفته در عرض سه ساعت بیش از ۶۰ بار یمن را بمباران کردند و متاسفانه دنیا همچنان سکوت اختیار کرده است.

وی افزود: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربستان و امارات روز جمعه یک زندان در استان صعده را بمباران کردند و در نتیجه آن، ۸۲ نفر شهید و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شدند.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه ائتلاف سعودی می خواهد زیرساخت های یمن را نابود کند، خاطرنشان کرد: از کسانی که خود را حاکم دنیا می دانند بعد از این حملات خبری نشد و همچنان شاهد کشتار مرد مظلوم یمن هستیم.

امام جمعه مراغه بیان کرد: در مقابل این حملات وحشیانه، یمنی ها نیز پاسخ کوبنده ای به عربستان و همکار آن امارت دادند.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: مردم یمن مقاوم و صبور هستند و تا به امروز با امکانات کم و دست خالی در مقابل حملات ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم یمن فقیر هستند و در طول سال های اخیر بسیاری از کودکان در این کشور به علت فقر و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

حجت الاسلام پورمحمدی با محکومیت شدید حملات امارات و عربستان سعودی و کشورهایی که از آنها حمایت می کنند، اضافه کرد: آنها چگونه سر خود را بالا نگه می دارند و چگونه جواب شهدا را خواهند داد.

امام جمعه مراغه در ادامه به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: مردم ایران اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ استقبال بی‌نظیری از امام راحل داشتند که در تاریخ بی سابقه است.

آیت الله پورمحمدی اظهار امیدواری کرد: امسال هم برنامه های دهه فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی به جریان دیروز صداوسیما و هک آن نیز اشاره کرد و گفت: از مسئولان صداوسیما و امنیتی کشور انتظار داریم بررسی کنند و اگر احتمال وجود افرادی از داخل در این موضوع وجود دارد برخورد کنند.

ارسال نظرات