پیگیری یک پرونده

شهرداری منطقه 20 درختان درمانگاه ممتاز را قطع، زمین را تصاحب و خلف وعده کرد

شهرداری منطقه 20 قرار بود به ازای تخریب بخشی از فضای پلی کلینیک تخصصی فدائیان اسلام( بیمه ممتاز) به منظور تعریض خیابان ضلع شمال فروشگاه هایپرسان، طبقه دوم این مرکز بهداشتی درمانی را با هزینه خودش احداث کند اما در ادامه راه، شهرداری زیر قول خودش زد.
کد خبر: ۹۴۱۰۷۳۴
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲

در دوره مدیریت مهندس مجتبی عبدالهی، شهردار وقت منطقه 20 که بعدها به عنوان معاون خدمات شهری شهرداری تهران منصوب شد، فروشگاه نجم خاورمیانه (هایپر سان) به عنوان بزرگترین مرکز خرید شهرستان ری، در دست ساخت بود. در آن زمان برای تعریض خیابان ضلع شمال فروشگاه هایپرسان که در ضلع جنوب درمانگاه بیمه ممتاز قرار داشت، با رایزنی های شهرداری منطقه و مدیران سازمان تامین اجتماعی مقرر شد حدود 1000مترمربع از زمین پلی کلینیک تخصصی فدائیان اسلام که فضای سبز و درختان  50 تا 60 ساله در آن قرار داشت، تخریب شود و در مقابل، شهرداری برای توسعه فضای پلی کلینیک، طبقه دوم این مرکز درمانی را بسازد اما بعد از اینکه شهرداری بر َخر ِ مراد سوار شد و به قول معروف خرشان از پل گذشت؛ چه ماستی؟ چه دوغی ؟ چه کشکی؟!

  چندین دوره روسای این درمانگاه پیگیر این موضوع بودند اما هیچ اقدامی از سوی مسئولان شهرداری صورت نگرفت و متاسفانه شرایط به گونه ای بود که اگر رئیس کلینیک ماجرا را پیگیری می کرد از سوی اداره کل مورد عتاب و خطاب قرار می گرفت .

یکی از روسای این مرکز در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرده بود؛ در نشستی که در تاریخ چهارم آذر ماه با مهندس عطائی قائم مقام شهردار منطقه 20 داشتیم، مقررشد در اسرع وقت این کار انجام شود و تفاهم نامه آن نیز امضاء شده بود. بر اساس این قرار داد  بخشی از فضای کلینیک؛ شامل: اتاق پزشکان، سالن غذاخوری پرسنل، نمازخانه، و دانپزشکی تخریب شد  و شهرداری منطقه تعهد داده بود هزینه ساخت و توسعه درمانگاه را بپردازد که با افزایش فضای فیزیکی تعداد دیگری متخصص برای خدمات دهی بیشتر به مراجعان و مردم این منطقه محروم اضافه می شد. او اظهار داشت: اوایل کار مسئولان برخورد مناسبی با ما داشتند اما به محض اینکه ملک درمانگاه را تصرف کرده و به خیابان حاشیه فروشگاه هایپرسان ضمیمه کردند، با منِ پزشک و رئیس درمانگاه همانند سایر ارباب رجوع برخورد می کردند و باید ساعت ها پشت در دفتر مسئولان شهرداری در انتظار می نشستم تا اجازه ورود بدهند.

پس از انتشار این گزارش، وقتی برای بار دوم جهت تهیه گزارش به درمانگاه مراجعه کردم، رئیس درمانگاه حاضر به انجام مصاحبه نشد و مشخص شد از سوی مدیران بالادستی توبیخ شده و  اجازه مصاحبه نداده اند.

 زمین پلی کلینیک تخصصی فدائیان اسلام سال 1346 در وقفنامه ای توسط یک خیر نیک اندیش به نام کوروس برای ساخت مرکز درمانی به منظور رفاه حال مردم جنوب تهران به سازمان تامین اجتماعی اهدا شد. واقف در وقفنامه تاکید کرده بود که این زمین فقط برای امور درمانی «و لاغیر»، مورد استفاده قرار بگیرد.

  با توجه به وقفی بودن این درمانگاه موضوع را از حجت الاسلام سعید اوتارخانی، رئیس وقتِ اداره اوقاف شهرستان ری پیگیری کردم اما رئیس اوقاف اعلام کرد: هیچ شکایتی مبنی بر تصرف املاک بیمه ممتاز به اداره اوقاف واصل نشده است اما در عین حال در  پاسخ به مطالب مطروحه از سوی خبرنگار ما قول داد موضوع را پیگیری کند که تا زمان حضور او در این مسئولیت هیچ اتفاق خاصی نیفتاد.   

  اوتارخانی، در ارتباط با تصرف بخشی از زمین درمانگاه بیمه ممتاز واقع در ضلع شمال فروشگاه نجم خاورمیانه به خبرنگار ما گفت:  با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه کسب کرده، در توافقنامه ای که بین شهرداری منطقه 20 و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است، مقرر شده بود که شهرداری در ازای اهدای این قطعه زمین و عقب نشینی درمانگاه بیمه تامین اجتماعی، (بخشی از زمین درمانگاه به مساحت حدود 1000 متر مربع) و اضافه کردن آن به خیابان مجاور فروشگاه نجم خاورمیانه؛ شهرداری منطقه 20 نیز ساخت طبقه دوم درمانگاه بیمه ممتاز را با هزینه خودش انجام دهد، اما بعد از حذف بخشی از زمین درمانگاه و قطع شبانه حدود 30 اصله درخت 40-50 ساله،  شهرداری تمکین نکرد   و اجرای این توافقنامه را منوط به حضور مالک دانست. این در حالی است که واقف  به رحمت خدا رفته و دستش از دنیا کوتاه است و پرونده در گیرو دار بروکراسی اداری متوقف یا به عبارتی مختومه شده است و شهرداری هم تا کنون به وعده اش عمل نکرده است.

  (تصویر فوق بخشی از ملکِ کلینیک بیمه ممتاز قبل از تخریب و تملک از سوی شهرداری منطقه است )

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات
آخرین اخبار