همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر؛

مراسم جشن ازدواج عزیزه و فرهاد در آسایشگاه خیریه کهریزک، برگزار شد/ 500 پسر و دختر جوان معلول در انتظار پیوند مشترک زندگی هستند

مراسم جشن ازدواج یک زوج معلول ساکن آسایشگاه خیریه کهریزک، همزمان با چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، با حضور جمعی از خیرین و اعضای هیات مدیره و هیات امنای موسسه خیریه کهریزک برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۸۹۷
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴

جشن ازدواج « عزیزه عروس خانم و فرهاد، ماه داماد» زوج جوان معلول ساکن آسایشگاه خیریه کهریزک با حضور جمعی از بازاریان و تجار، خیرین، اعضای هیات مدیره و هیات امنای موسسه و مددجویان، سالمندان و معلولان این مرکز خیریه برگزار شد.

محمد رضا صوفی نژاد، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، که به عنوان پدر معنوی این زوج معلول شاهد مراسم خطبه عقد این عزیزان بود؛ با اشاره به مرام نامه موسسه خیریه کهریزک، اظهار داشت: اینجا محلی برای زندگی کردن است؛ نه جایی فقط برای زنده ماندن؛ لذا همه نیازمندی های زندگی یک انسان، چه خانم و چه آقا در اینجا برای همه مددجویان تامین می شود که یکی از این نیازها ازدواج است.

صوفی نژاد خاطرنشان کرد: اغلب مردم، آسایشگاه خیریه کهریزک را بیشتر با سالمندان می شناسند اما این مجموعه متشکل از 1750 مددجو است که، 900 نفر آن را سالمندان  و 500 نفر آنها را پسران و دختران جوان معلول تشکیل می دهند و بقیه بیماران ام اس هستند که موضوع ازدواج یکی از نیازهای مهم زندگی این پسران و دختران جوان جمعیت هدف ما است. 

میانگین هر سال یک مراسم ازدواج  برگزار شده

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، با اشاره به اینکه مدت 25 سال توفیق خدمت در آسایشگاه خیریه کهریزک را داشته است، اظهار داشت: در این مدت حدود 25 مراسم جشن عروسی در این اسایشگاه برگزار کرده ایم که میانگین هر سال یک زوج جوان با یکدیگر ازدواج کرده اند. البته یک دوره رکود در مدت هشت سال  پیش آمد که بخشی از آن مربوط به دو سال از زمان شیوع ویروس کوید 19 بوده است که به خاطر پیشگیری از ابتلای مددجویان به کرونا شرایط برای برگزاری مراسم محدود شد.

 صوفی نژاد گریزی هم به ماجرای عشق و عاشقی عزیزه و فرهاد زد و گفت: این دو جوان بیش از 5 سال است که به هم علاقه مند بوده و عاشق یکدیگر بودند، اما کوید 19 باعث تاخیر در برگزاری مراسم عقد و جشن ازدواج آنها شد و ما هم به خاطر رعایت شرایط کرونایی احتیاط کردیم و پس از روند نزولی تعداد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا تصمیم گرفتیم این دو جوان را به آرزوی دیرینه شان برسانیم که امروز همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم جشن ازدواج عزیزه خانم و آقا فرهاد با شکوه  و شادی   با حضور گروهی از هنرمندان موسیقی، جمعی از خیرین و تعدادی از سالمندان، معلولان و مدیران و پرسنل آسایشگاه برگزار شد.

مدیر اسایشگاه خیریه کهریزک با قدردانی از خیرین سلامت، یاد خانم عمید را گرامیداشت و گفت: به همت خانم عمید و خیرین نوعدوست، 50 واحد مسکونی شیک و مجهز ویژه زوج های معلول ساکن در اسایشگاه خیریه کهریزک احداث شده است که 25 زوج در این واحد ها ساکن شده اند و امیدواریم با کمک و مساعدت خیرین بتوانیم شرایط را برای ازدواج سایر دختران و پسران که شرایط ازدواج را دارند فراهم کنیم.

 وی اظهار داشت: توان خواهان و مددجویان هم مانند سایر مردم احساس و عاطفه دارند و نیازمند ازدواج، تشکیل خانواده و مهر و محبت هستند. ما مددجویانی را که شرایط ازدواج  داشته باشند بعد از بررسی واحد مددکاری و کمیسیون پزشکی، درصورتی که واجد شرایط باشند، مقدمات ازدواج آنها را فراهم می کنیم. صوفی نژاد ادامه داد: تعدادی از توانخواهانی که تا کنون ازدواج کرده اند صاحب فرزندان سالم و خوبی شده اند که هم اکنون سنین آنها بین 4 تا 16 سال است . ما همچنین فرزندان مددجویان را رها نمی کنیم و از «الف» تا « نونِ» پایان؛ در بحث آموزش، تحصیل و اشتغال ، از این فرزندان حمایت می کنیم.  

صوفی نژاد گفت: هر روز هزار نفر آدم های  بی نیاز و سمبل معرفت و انسانیت، به اینجا می آیند و به نیازمند ترین انسان ها  کمک می کنند، ناخن های سالمندان و  معلولان را می گیرند، آنها را استحمام می کنند، موهای آنها را خشک می کنند و به آنها خدمت می کنند  ... در کجای دنیا این همه احساس و عاطفه و دین باوری و  دیگر خواهی وجود دارد ؟

  وی اظهار داشت: چه خوب است مردم بخشی از کمک هایشان را هم برای ازدواج این جوانان اختصاص دهند و در امر ازدواج آنها مشارکت کنند. ما هنوز 500 مددجوی دختر و پسر داریم که بعضا تعداد زیادی از آنها شرایط ازدواج سالم را دارند و در صورت فراهم شدن شرایط و فضا، می توانیم به نیازهای احساسی  و عاطفی این عزیزان هم  جامه عمل بپوشانیم.

 وی بیان کرد: ما از هر شرایطی برای شادی و ایجاد نشاط در مددجویان استفاده می کنیم و در مناسبت های ملی و مذهبی که در تقویم تاریخ کشور وجود دارد، از جمله: عید غدیر، عید فطر، عید قربان، اعیاد شعبانیه، نوروز، یلدا، و ... برنامه های متنوعی  برای ایجاد شادی و امید به زندگی و فردایی روشن تر و بهتر برای این عزیزان برگزار می کنیم تا اینجا مکانی باشد برای زندگی کردن نه زنده ماندن...

صوفی نژاد برگزاری این جشن ها را فرصتی برای نشر خیر دانست و اضافه کرد: در مراسم جشن عروسی عزیزه خانم و فرهاد، هموطنان نوعدوست و نیک اندیش از قشر های مختلف بازاری، تاجر، کارمند و... داوطلبانه  شرکت کردند و هر کدام هدایای ارزشمند و نفیسی به این زوج جوان هدیه کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما همه امکانات و نیازهایی را که برای جامعه 12 میلیون نفری شهر بزرگ تهران وجود دارد، برای این جمعیت 1750 نفره فراهم کرده ایم و این مرکز، ماکت کوچکی از یک شهر بزرگ پیشرفته و مدرن با تمام امکانات رفاهی و زندگی مثل: کتابخانه، مدرسه، دانشگاه، سالن ورزش، مرکز درمانی، توانبخشی، امکانات تفریحی، آموزشگاه هنر و صنایع دستی و... است  که البته همانطور که از نام این مرکز پیداست،  اینجا یک مرکز خیریه و مردمی است که صرفا وابسته به کمک های مردمی بوده و علی رغم همه مشکلات و گرفتاری ها و تنگناهایی که مخصوصا در زمان واگیری بیماری کوید 19 برای مردم بوجود آمد، اما کمک ها و محبت های مردم جاری و ساری بوده و هیچ وقت قطع نشد.

آسایشگاه خیریه کهریزک همت و همراهی مردم را پشتوانه خودش دارد. اینجا یک زیارتگاه است و به   یک باور و اعتقاد قلبی برای مردم و مکانی برای نشر خیر تبدیل شده است. به گونه ای که در عید قربان حدود 2000 راس گوسفند در این مجموعه از سوی خیرین قربانی می شود که علاوه بر تامین نیاز داخلی آسایشگاه خیریه کهریزک،  مازاد آن را برای آسایشگاه های 31 استان کشور که نیازمند به این خدمات هستند، ارسال می کنیم.

 

 

 

ارسال نظرات