خبرهای داغ:
با حضور اساتید برجسته کشور

همایش فلسفه سیاسی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) در شاهین شهر برگزار شد

سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم با موضوع فلسفه سیاسی حضرت امام آیت الله خامنه ای در شاهین شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۳۵۲
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر،  حجت الاسلام و المسلمین محسین مهاجرنیا استاد علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت: فلسفه سیاسی ادعایی است که عقلانیت بشر بر حل و ترمیم بحران و یا گسست زیست جهان دارد.
وی با اشاره به اینکه اولین بحران در جامعه ایرانی در زمان فتحعلی شاه قاجار آغاز شد گفت: شکاف دنیای مدرن و مدرنیته با تفکر و فلسفه سنتی ایجاد شد و پس از آن در دوران ناصرالدین شاه ادامه پیدا کرد و در نهایت مشروطه‌خواهان تلاش کردند برای نخستین بار شبهات به وجود آمده را حل کند و این ادعا فلسفه سیاسی را به وجود آوردند که متاسفانه موفق نبودند.
این استاد علوم سیاسی اظهار کرد: امام خمینی در دهه ۴۰ برای برون رفت از مشکلات، بحران‌ها و شکاف‌های ایجاد شده با بهره گیری از زیست شناسی انسان فلسفه سیاسی اسلام را پیشنهاد کرد که نقطه شروع انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا بیان داشت: تشخیص شرایط یکی از شاهکارهای امام خمینی بود، او بحران را شناخت و در زمان مناسب برای تعدیل و ترمیم شکاف وجود آمده وارد عمل شد، او ثابت ها و متغیرهای دین را به درستی تشخیص داد که انقلاب اسلامی در دوران مدرنیته با ترکیب و فهم نمادها و درک کامل ظرفیت‌های مردمی به سمت انقلاب اسلامی می هدایت کرد.
در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل فخریان مدیر تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در سخنان خود گفت: مهمترین سوال در فلسفه سیاسی نوع برنامه است که دقیقا چه برنامه‌ای تنظیم شده است؟ و ما در این رابطه برنامه و قانون مدون تعریف کردیم، اگر در اختتامیه این همایش به شرکت کنندگان نقشه و طرحی نشان داده شود،آن طرح، خروجی همایش به نام فلسفه سیاسی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است اضافه کرد: انقلاب اسلامی به دنبال کارخانه سازی در عالم است و مقصد تمدن سازی است با مدل حکمرانی دین، حضرت امام خمینی(ره)،حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و یکی از ارکان و حکمرانی الهی در منظومه انقلاب اسلامی قوانین الهی است. حجت‌الاسلام فخریان ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) هر کار مسئولین با پیوست عدالت در کم کردن فاصله طبقاتی باید باشد و ما زمانی به این شهرستان می گوییم مدرن که اختلاف طبقاتی در آن وجود نداشته باشد، شهری که عنوان بالای شهر پایین شهر دارد، توحیدی نیست.
وی تاکید کرد: فلسفه سیاسی ما این است که در مقابل خلاف ساکت نباشیم برای ما برای هر صندلی که روی آن نشسته ایم شهید داده‌ایم.
مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری رهبر به سه رکن اصلی در حکمرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: قانون الهی و درک قوانین، حاکمان الهی و مردم سه رکن حکمرانی اسلامی هستند.
در حاشیه این مراسم دکتر مجتبی جعفری دبیر علمی همایش تصریح کرد: از امروز تا نیمه اردیبهشت ماه سال آتی دبیرخانه همایش مقالات مربوطه را دریافت و پس از ارزیابی در نیمه خرداد ماه با برگزاری اختتامیه مقالات پذیرفته شده ارائه می شوند و در برخی مجلات علمی و پژوهشی چاپ خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار