خبرهای داغ:
با حضور سردار زهرایی در استان فارس آغاز شد:

بهره برداری از ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و تبدیلی در استان فارس

با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، بهره برداری از ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و تبدیلی در استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۱۴۲۶۸
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار علیرضا خدایاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اقلید در آیین افتتاح مجتمع اشتغال کارگاهی این شهرستان، با گرامیداشت یاد شهدا به گزارش کوتاهی از عملکرد بسیج سازندگی شهرستان اقلید پرداخت و عنوان داشت: ۵۰ صندوق قرض الحسنه ۱۱۰ گروه‌جهادی ۱۶۰ مشاغل خانگی ۴۳ کارگاه با اشتغال زایی ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از جمله عملکردهای بسیج سازندگی شهرستان اقلید است و همچنین ایشان در ادامه با اشاره به افتتاح این مجتمع همزمان با سایر کارگاههای استان فارس عنوان داشت ۱۲ کارگاه تولیدی با دریافت تسهیلات بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان شامل صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی، قالیبافی و... در این مجتمع اشتغال کارگاهی فعال می باشد.
در ادامه سردار زهرایی در جمع جهادگران و کارآفرینان بیان داشت یاد بگیریم در کنار هم کار کنیم انسجام داشتن را به عنوان یک ضرورت در برهه فعلی در سطح جامعه بدانیم تا بتوانیم به اعتلای کشور و انقلاب کمک کنیم در بحث اقتصادی یک راهکار مهم، کار گروهی و تعاونی است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود در جنگ اقتصادی نگاه جهادگران در مقابل نگاه سوداگران قرار گرفته است ۳۰ سال نظام اداری کشور در دست لیبرال ها بود و دولت جدید نسبت به این نگاه حرف مخالفی زده و به دنبال مردمی کردن اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور است و امیدواریم این موضوع عملی شود وی ادامه داد البته همه باید در این مسیر کمک کنند و مجلس نقش آفرینی نماید تا رفع مشکلات اقتصادی و محرومیت زدایی رقم بخورد در این راه همه باید جهاد کنیم و در مقابل رانت باید ایستاده مطمئن باشید این به سود مردم است.
سردار زهرایی با اشاره به افتتاح ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی در استان فارس گفت: این کارگاه های اجتماع محور یک نمونه است و نشان می دهد که مسیر جدیدی در حال باز شدن است و این پیام را دارد که ای مردم همانگونه که در برهه های مختلف حضور یافته و نقش آفرینی کرده اید در اقتصاد نیز وارد میدان شوید و با اقدام گروهی و منسجم از این برهه سخت نیز عبور کنید و بدانید سازمان بسیج سازندگی به عنوان تسهیل گر نه تصدی گر همگام با شماست.
در ادامه سرهنگ اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی استان فارس نیز در این همایش در خصوص آغاز به کار ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی گفت: این طرح همزمان در ۴۳ نقطه استان فارس اجرا شد و به صورت نمادین در ۶ شهرستان از طریق ارتباط تصویری کارگاه های تولیدی آنها مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی گفت: مردم همواره به ویژه پس از سال ۸۸ در رخدادهای مختلف از انقلاب دفاع کرده‌اند اما در اقتصاد هنوز این موضوع به خوبی جا نیفتاده است خوشبختانه بسیج در این عرصه ورود کرده و امیدواریم این امر باعث شود تا به معنی واقعی آن خواسته رهبر معظم انقلاب اجرا شود.

وی با اشاره به اقدامات بسیج در راستای حرکت های اجتماعی محور اقتصادی گفت: یکی از طرح های مردمی صندوق های قرض الحسنه بسیج است و خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفته و نتیجه حمایت و حضور مردم، راه اندازی کارگاه ها و ایجاد مشاغل خرد و خانگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها