خبرهای داغ:
همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شد:

برگزاری یادواره شهدای روستای سیبک

جانشین سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان در یادواره شهدای روستای سیبک گفت: یکی از آسیب های فرا روی ما فاصله گرفتن از وصیت شهدا است.
کد خبر: ۹۴۱۵۳۶۹
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یادواره شهدای روستای سیبک و گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی محمد مرادی سیبکی اولین شهید انقلاب در چهارمحال و بختیاری با حضور عموم مردم شهید پرور و مسؤلین استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم جانشین سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام به ایراد سخن پرداخت و ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: طبق فرمایش حضرت امام خمینی رحمت الله علیه خانواده های معظم شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و همانطور که شهادت لیاقت می‌خواهد، خانواده شهید بودن هم توفیق و سعادت است.

سردار افضلی به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را مورد تأکید قرار داد و افزود: یاد شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه می کند.

وی با اشاره به بیانیه گام دم انقلاب خاطر نشان کرد: اکنون که در گام تشکیل دولت اسلامی هستیم باید بدانیم فاصله گرفتن از وصیت شهدا آسیب فراروی ماست.

سردار افضلی، مسیر انقلاب را تا ظهور و تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) دانست و گفت: انقلاب اسلامی تحت زعامت نائب امام زمان بوده و ان شاءالله مقدمه‌ای برای حکومت جهانی حضرت ولیعصر (عج) خواهد شد.

گفتنی است؛ شهید علی محمد مرادی سیبکی اولین شهید انقلاب اسلامی در استان چهار محال و بختیاری، از اهالی روستای سیبک شهرستان بروجن در جریان مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت در شهر اصفهان و در مقابل منزل آیت الله سید حسین خادمی از روحانیون پیرو خط امام، در تاریخ ۲۱ مرداد ۵۷  به دست عوامل ساواک به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید پس از شهادت به محل تولدش روستای سیبک در شهرستان بروجن منتقل و در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار