اردبیل در رتبه دوم کشوری پوشش واکسیناسیون کرونا

استان اردبیل با تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۹۶ درصد جمعیت هدف، در رتبه دوم کشوری پوشش طرح ملی واکسیناسیون کرونا قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۷۷
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

اردبیل در رتبه دوم کشوری پوشش واکسیناسیون کرونا

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، دکتر علی محمدیان اردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در جلسه کمیته دانشگاهی ایمن سازی کووید-۱۹ با بیان این خبر افزود: تاکنون ۹۳۷ هزار و ۴۹۳ دُز واکسن در سطح استان اردبیل برای افراد واجد شرایط تزریق شده است.
وی میزان پوشش نوبت دوم واکسن کرونا در استان اردبیل را نیز ۸۷ درصد معادل ۸۱۹ هزار و ۴۲۴ دُز اعلام کرد و افزود: استان اردبیل در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا نیز در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین پوشش نوبت اول واکسن کرونا در مادران باردار در این استان را ۷۹ درصد و میزان پوشش نوبت دوم را نیز ۶۵.۸ درصد اعلام کرد.
وی میزان پوشش تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان اردبیل را نیز ۳۴ درصد ذکر کرد و ادامه داد: تاکنون ۳۲۱ هزار و ۱۴۷ نفر معادل ۳۵ درصد جمعیت هدف استان، نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر محمدیان‌اردی بر لزوم راه‌اندازی تیم‌های محله محور با همکاری سپاه استان و بسیج و تیم‌های واکسیناسیون جهت حضور در اماکن، کارخانجات، صنوف و مناطق روستایی تاکید کرد.
وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت هدف در استان اردبیل جهت تزریق نوبت سوم واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند که لازم است با روش‌های مختلف اطلاع رسانی، مصاحبه، ارسال اطلاعات از طریق پیامک و سایر روش‌ها این افراد را برای دریافت واکسن ترغیب کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: با تزریق دز سوم واکسن کرونا، در صورت ابتلا به کرونا در بیش از ۸۰ درصد افراد، علائم بیماری گذرا و زودگذر خواهد بود و بر همین اساس لازم است که مردم برای برای تزریق دُز سوم تشویق شوند و فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار