خبرهای داغ:
نائب رییس اتاق تبریز خبر داد

افزایش ۴۲ درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی در ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری

تبریز- نایب رییس اتاق تبریز گفت: صادرات غیرنفتی کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال حدود ۴۲ درصد افزایش داشته که این آمار در خصوص صادرات استان آذربایجان شرقی نیز صدق می کند.
کد خبر: ۹۴۱۷۶۱۸
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل روابط عمومی اتاق تبریز، ابوالفتح ابراهیمی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از صنعتگران استان افزود: امروز در این شرایط کرونایی،شاهد قدردانی از بزرگانی هستیم که این بزرگان در جبهه های نبرد اقتصادی نه تنها برای کشور بلکه برای منطقه افتخار آفریدند چرا که بر اساس آمار اعلام شده این صنعتگران بزرگ جزو افتخارآفرینان کشورهای اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: در این شرایط کرونایی پس از سال ها تحریم، صنعتگرانی در استان وجود دارند که توانسته اند نام استان را زنده و پرآوازه سازند که خوشبختانه صادرات غیرنفتی امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: سال گذشته صادرات استان ۸۷۵ میلیون دلار بوده که امسال در مدت مشابه، صادرات استان از ۱.۵ میلیارد دلار گذشته است بنابراین این اقدامات برای استان امیدبخش است.

ابراهیمی ادامه داد: بدون تردید این آمار نشان می دهد که نه تنها استان بلکه جایگاه کشور به مقام های صادرکننده منطقه ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین افزود: خوشبختانه امسال نیز توانسته ایم با کسب چند مقام ملی، صادرکننده ممتاز و صادرکننده برگزیده استانی را داشته باشیم.

ارسال نظرات