مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام:

۱۲۰۰ بسته غذایی در نیمه شعبان بین محرومان استان توزیع می شود/ برگزاری آئین های نیمه شعبان در سطح ۳۰۷ کانون

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه برنامه های نیمه شعبان از ابتدای ماه مبارک تا ۲۷ شعبان در سطح کانون های مساجد استان ایلام برگزار می شود، گفت: در همین ایام ۱۲۰۰ بسته غذایی در بین نیازمندان مناطق محروم استان توزیع می شود.
کد خبر: ۹۴۱۸۹۲۱
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در در نشست هماهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با محوریت برگزاری برنامه های نیمه شعبان، اظهار کرد: برنامه ها و مراسمات ویژه ای در ماه مبارک شعبان در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه این برنامه ها از ابتدای ماه مبارک تا  ۲۷ شعبان  برگزار می شود، تصریح کرد: این برنامه ها در سطح مساجد مناطق شهری و روستایی استان با حضور اعضای جوان و نوجوان کانون ها با محوریت تبیین و نهادینه کردن فرهنگ انتظار برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد روستایی و شهری استان فعالیت دارند، یادآور شد: تجلیل از فعالان کانون های مساجد، تحلیل از کتابخوانان برتر در حوزه مسابقات و کتابخانه های عمومی کانون ها، اهدای کتاب با کتابخانه ها با محوریت مهدویت و تعویض کتب شریف فرسوده قرآن کریم و جایگزین کردن نسخ جدید در سطح مساجد از جمله برنامه های ایام مبارک نیمه شعبان در سطح کانون ها است.

مدیر  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اجرای طرح  چهره به چهره در استان و در سطح کانون ها و مراکز فرهنگی استان، یادآور شد: وجود ۶۴ مربی آموزش دیده از ظرفیت های اجرای این طرح است که با هماهنگی های انجام شده در ایام نیمه شعبان، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با محوریت ترویج فرهنگ انتظار و با عنوان یاوران مهدی(عج) برگزار  می شود.

حجت الاسلام چراغی با اشاره به توزیع کتاب با موضوع و محوریت فرهنگ انتظار و مهدویت در سطح کانون ها، گفت: ۲۰۰ پرچم رنگی نیز در راستای فضاسازی لازم در سطح مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام تامین می شود و همچنین ۱۲۰۰ بسته مواد غذایی در ایام نیمه شعبان با همت موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) شهر قم تامین و از طریق کانون های مساجد در بین ینازمندان مناطق محروم استان توزیع می شود.

وی در پایان ابراز کرد: با توجه به شرایط کرونایی نیز تمهیدات لازم برای برگزاری مراسمات ویژه از طریق فضای مجازی از جمله سخنرانی و بارگذاری آثار با محوریت مهدویت و فرهنگ انتظار و تولید محتوا نیز در سطح کانون های مساجد استان  از دیگر برنامه های است که برای نیمه شعبان مورد تاکید قرار گرفته است.

ارسال نظرات