خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

حضور مقتدرانه پاسداران در عرصه های خدمت رسانی، دفاعی و امنیتی شهود عینی جهاد تبیین است

سرهنگ حیدری گفت: حضور مقتدرانه پاسداران در عرصه های مختلف خدمت رسانی، دفاعی و امنیتی شهود عینی بیان حقایقی است که در طول ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۴۱۹۰۲۲
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

قزوین_ سرهنگ پاسدار علیرضا حیدری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با محوریت نامگذاری روز پاسدار و رسالت پاسداران در حوزه جهاد تبیین بیان کرد: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بنا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گرد هم جمع آمدند و نهاد مقدس سپاه را پی ریزی كردند.

وی گفت: شاید در آن روزهای نخست كه هدف سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می كردند، تصور نمی رفت كه چه مسؤولیت سنگین و رسالت خطیری به عهده این تشكیلات تازه تأسیس خواهد بود؛ اما از آنجا كه محرک حضور در این نهاد، خدمت بی شائبه به انقلاب اسلامی و اطاعت محض و عاشقانه از مقام والای ولایت فقیه بود و سپاه به عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه، خویشتن را برای هر نوع مأموریت محوله آماده كرده بود.

سرهنگ حیدری اظهار کرد: اگر چه سپاه هویتی نظامی دارد اما نظامی گری در واقع یک بعد از ابعاد هویت مقدس این نهاد مكتبی و مردمی است. سپاه نهادی در جهت پیاده كردن اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین عنوان کرد: نامگذاری سال روز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار از این جهت است كه سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد كه حفاظت و نگهبانی از نظام و حكومتی است كه بر اساس اسلام ناب محمدی، برپا شده است و داعیه تحقق نسبی آن را در جهان امروزی دارد و دامنه این آرمان تا زمان حكومت عدل جهانی امام مهدی «عج» نیز گسترده است و بدین لحاظ دارای آرمان های مكتبی، انسانی و جهان شمول است كه باید همیشه حركت خود را بدان سوی جهت دهد.

وی افزود: از طرف دیگر ایثار و فداكاری برای حفظ نظام اسلامی و دستاوردها و اصول آن، آرمانی است كه سپاه با درس آموزی از حماسه حسینی، آن را خط مشی اصلی خود قرار داده است. از این نگاه، سپاه، حسینی و عاشورایی است و همواره آماده است برای حفظ نظام و حكومت اسلام ناب محمدی فداكاری كند و با تمام هستی خود در نگهبانی از آن، بكوشد و این رسالتی است که پاسداران برای تحقق آن جان داده اند و جان می دهند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در ادامه با اشاره به موضوع جهاد تبیین و رسالت پاسداران برای تحقق آن تصریح کرد: یکی از عرصه‌های مهم، مبارزه‌ دائمی جریان حق و باطل است. ممکن است در هر جامعه‌ هدف‌داری، جریانات معارض و مخالف هم وجود داشته باشد. یکی از اشکال مبارزه، مبارزات سخت است. جامعه‌ ما و تمامی جوامع روبه‌تعالی و تکامل، با این نوع دشمنی مواجه‌اند.

سرهنگ حیدری اضافه کرد: در بحث حرکت انبیاء، همیشه مقابله‌های آزاردهنده از به آتش افکندن و تهدیدکردن تا جنگ‌هایی که بر آن‌ها تحمیل می‌شد، همه از این نوع مبارزات است. انقلاب اسلامی و حرکت بزرگ ملت ایران برای رسیدن به آن آرمان‌های بلند انقلاب هم مصون از این اتفاقات نبوده است. اتفاقات بزرگی همچون ترورها، تجزیه‌طلبی‌ها، جنگ تحمیلی و انواع تحریم‌ها که در تاریخ انقلاب رخ‌داده است.

وی افزود: اما شکل دیگری در مواجهه با حرکت‌های اصیل وجود دارد و آن قلب واقعیات‌ و حقایق است. یک بخش آن‌، پنهان‌کردن اتفاقات خوب و موفقیت‌هاست و بخش دیگر، وارونه‌نمایی و بزرگ‌نمایی ضعف‌ها یا القاء دروغ‌ها و فریب‌هایی است که نسبت به افکار عمومی صورت می‌گیرد. انقلاب و همه‌ حرکت‌های اصیل انقلاب اسلامی و تمامی حرکت‌های اصیل مبتنی بر اراده، همراهی و آگاهی عمومی برای حرکت، اگر عاملی متوجه آسیب‌زدن به این مسئله باشد، اهمیت پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در ادامه بیان کرد: در عرصه‌ نرم و عرصه‌ای که متوجه باور، اراده، اعتماد و امید مردم است، مبارزه شکل پیچیده‌تری پیدا می‌کند و دفاع و مواجهه باید در قالب جدیدی اتفاق بیفتد.

امروز رسالت همه اقشار جامعه به عنوان پاسداران عرصه دین باشند و در همین راستا رسالت مهم پاسداران در حوزه جهاد تبیین، بیان حقایق انقلاب و بازگویی دستاوردهای انقلاب بنا به ماموریت های است که به نحو مطلوب به اجرا درآمده است. ضمن اینکه حضور مقتدرانه پاسداران در عرصه های مختلف خدمت رسانی، دفاعی و امنیتی شهود عینی بیان حقایقی است در طول ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها