به همت معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه زنجان صورت گرفت

برگزاری اولین اجلاسیه استادیاران شبکه تربیتی بسیج استان زنجان

زنجان _ به همت معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اولین اجلاسیه استانی استادیاران شبکه تربیتی بسیج این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۹۲۷۷
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ اولین اجلاسیه استانی استادیاران شبکه تربیتی بسیج با حضور آیت‌الله محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، سردار جهانبخش کرمی و حجت الاسلام حسن بیگدلی فرمانده ومسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و فرماندهان نواحی و ائمه جمعه شهرستان ها و استادیاران استان زنجان در محل مجتمع آموزشی امام صادق (ع) این نهاد برگزار شد.

برگزاری اولین اجلاسیه استادیاران شبکه تربیتی بسیج استان زنجان

 

آیت‌الله محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری زنجان در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، اظهار داشت : در قرآن کریم آمده است خداوند متعال کسانی را مورد تمجید قرار می دهد که پاسدار حدود الهی باشند.

 

وی با اشاره به اینکه مسئله مهم امروز جامعه، جهاد تبیین است، تصریح کرد :جهاد تبیین حرکت گسترده مردمی برای تبیین حقایق می باشد و اگر این حقایق درست گفته شود مردم پاسدار انقلاب و قدردان هزاران شهید، جانباز و آزاده خواهند بود.

 

این مسئول با بیان اینکه اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است، گفت :گفتن حقایق و واقعیت ها از وظایف مهم استادیاران و مبلغین و صالحین است.

آیت‌الله دولابی با تاکید بر اینکه امروزه در مسیر تحقق تمدن اسلامی هستیم، بیان کرد :مردم باید آگاه باشند امروز در حال زمینه سازی برای ظهور امام‌ زمان (عج) هستیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه جهاد تبیین میان مسئولین ضروری است، گفت :شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی همه مسئولین است که با تمام کمبودها و سختی ها برای رسیدن به اهداف والا و پیروزی مقابل دشمن ایستاد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری زنجان با اشاره به اینکه موضوع امید آفرینی در جامعه مهم و حیاتی است، عنوان کرد :تقویت باورهای ایمانی و اعتقادی که وعده الهی حق است، بیان زندگی علماء، انبیا و همچنین گفتن واقعیت های جامعه و انس و معنویت و صادقانه صحبت کردن با مردم روش های موثر برای امید آفرینی در جامعه است.


آیت‌الله دولابی با بیان اینکه ایجاد بستر امید و جهاد تبیین در جامعه مهم و ضروری است، بیان داشت :این موضوع وظیفه مبلغین و صالحین می باشد و باید به آن اهتمام ورزند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه با به کار آمدن دولت جدید امیدهای جدیدی در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد :با عنایت پروردگار متعال و تلاش‌ مسئولین راه های اساسی در راستای گسترش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی صورت گرفته و با برنامه ریزی های پیش بینی شده در سال جدید به موفقیت خواهیم رسید .


در اداه این مراسم حجت الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت :امروز می توان از اتفاقات اوکراین به چند نکته مهم رسید که مهمترین آن اعتماد نکردن به غرب و اروپا است چرا که آنها همواره به دنبال منافع خود هستند.


وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت :باید در تمام بعد ها قوی شویم و به خود تکیه کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه استقلال طلبی نظام امری ممدوح است، بیان کرد :موضوع استقلال طلبی بحثی حائز اهمیت است و گاهی اوقات هزینه هایی دارد که باید هزینه آن را پرداخت شود.

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه امروز فقط کار میدانی کافی نیست، افزود :کادر سازی و نیرو سازی مهم است و تربیت نیروهای انقلابی وظیفه استادیاران و صالحین می‌باشد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز ما از صالحین توقع داریم امید را به جامعه و بخصوص جوانان بازگردانند، گفت :تولید محتوای غنی و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف درست از دیگر وظایف این قشر است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه خانواده نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد ، اذعان کرد :تنها تربیت دانش آموزان در مدارس کافی نیست بلکه باید توجه ویژه بر خانواده ها داشت.


این مسئول با بیان اینکه دشمن برای تحقق اهداف شوم خود شبانه روزی در حال تلاش و فعالیت است، تاکید کرد :بسیجیان و افراد پای کار در این زمینه باید شبانه روزی برای تولید محتوای مناسب تلاش کنند.


این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد :تولید محتوا توسط صالحین باید در سه محور معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد و کادر سازی باشد.


حجت الاسلام بیگدلی در پایان با بیان اینکه اتصال شبکه تعلیم و تربیت با حوزه علمیه و بالعکس امری ضروری است،تاکید کرد :معرفی نخبگان علمی صالحین، اختصاص بودجه کافی به صالحین، ارزیابی مصوبات جلسات صالحین و استفاده از فضای مجازی باید مورد بررسی و توجه قرار بگیرد.


سردار ابوالفضل طهماسبی در ادامه جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، اظهار داشت :در کارهای فرهنگی و تربیتی باید فضا سازی ذهنی و فضا سازی بیرونی صورت بگیرد که این موضوع موجب فرهنگ سازی در حوزه تعلیم و تربیت می شود.


وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در حوزه تعلیم و تربیت باید به گفتمان سازی تبدیل شود، تصریح کرد :شبکه سازی در حلقه های صالحین باید به صورت مستمر برگزار گردد و تنها به مسئله تربیتی خلاصه نشود.


سردار طهماسبی با اشاره به سخنان سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پنجمین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج صالحین که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد :تربیت ۸ تا ۱۰ میلیون جوان مؤمن و انقلابی پای کار پیشران،موضوع بسیج اقشار و استفاده از ظرفیت مردمی در جامعه، تقویت باورهای دینی، توسعه اخلاق و رفتارهای اسلامی در میان بسیجیان، استفاده از سربازان و دانشجویان طلبه، وضعیت‌سنجی از حلقه‌های صالحین در بسیج برای شناسایی نقاط ضعف و قوت، استفاده از صالحین در اقشار بسیج از جمله مواردی بود که سردار سلیمانی در پنجمین اجلاسیه شبکه تربیتی عنوان کرد.


جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار داشت :امید به آینده، توجه به جوانان، روحیه جهادی و انقلابی و توجه به آموزش مسئولین با رویکرد تربیت محوری از مولفه هایی هستند که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به آن تاکید دارند.


وی با بیان اینکه تمام برنامه ها امسال بستر سازی شده است، تاکید کرد :شروع برنامه ها سال 1401 با قوت شروع خواهد شد.


سردار طهماسبی در ادامه بیان کرد :حلقه های تربیت صالحین باید جذابیت داشته باشد و همچنین توجه به جامعه زنان، استفاده از ظرفیت دانشجویان برای تامین مربی و سرمربی، توجه استادیاران برای تشکیل منظم جلسات صالحین و پیگیری فرماندهان از برگزاری جلسات، ترغیب اعضای صالحین به عنوان نخبگان علمی و معرفی به جامعه ، رصد شبکه های تعلیم و تربیت استان ها، تشکیل قرارگاه محله اسلامی و تحقق بسیج، مستند سازی اقدامات، پیوست رسانه ای برای صالحین، حضور شبکه صالحین در فضای مجازی از جمله مواردی هستند که باید استادیاران و فرماندهان توجه کنند.


سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، اظهار داشت :مکتب عاشورا و نهضت عاشورا نقش اساسی در هدایت و تربیت دارد و رسالت آن امروز بر دوش روحانیون، بسیج و سپاه گذاشته شده است.


وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامي عرصه ها پای کار بوده است، تصریح کرد :این موضوع بر مردم ثابت شده است و مردم و بسیج همواره همراه هم هستند.


این مسئول با بیان اینکه در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس کارسازی صورت گرفته است، بیان داشت :این موضوع پس از دوران دفاع مقدس کاملا ملموس و مشخص می باشد.


سردار کرمی با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز دشمن جنگ روانی را با تمام قوا شروع کرده است، تصریح کرد :امروز همانند جنگ صفین برخی از ناکارآمدی ها و مشکلات از داخل کشور است که خوشبختانه بسیج و سپاه در این زمینه اقدامات مناسبی داشته است.


این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه های آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه ها باید وقت بیشتری گذاشت، تاکید کرد :دشمن برای رسیدن به اهداف خود این نهادها را مورد حمله و هجوم قرار داده است.


فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دشمن ترکیبی وارد میدان شده است، عنوان کرد :امروز جهاد تبیین و گفتن حقایق و واقعیت ها در تمامي عرصه ها مهم و ضروری است.


وی در ادامه متذکرشد :پس از اعلام جهاد رهبر انقلاب (مدظله العالی) این وظیفه طلاب و روحانیون، بسیج، سپاه و استادیاران است که در صف مقدم حضور داشته باشند.


سردار کرمی با اشاره به اینکه یکی از توطئه های دشمن ایجاد فاصله بین سپاه و روحانیت است، بیان داشت :نباید به دشمن چنین فرصتی داد و روحانیون و سپاه کامل کننده همدیگر هستند.


وی با بیان اینکه اگر بتوانیم خانه، مدرسه و مسجد را به هم متصل کنیم کار بسیار با ارزشی کرده ایم، گفت : در حلقه های صالحین ابعاد مختلف از لحاظ کیفیت و کمیت در نظر گرفته شود.


فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تاکید کرد :امروز هدف از تشکیل حلقه های صالحین فقط دور هم نشستن نیست بلکه باید به صورت میدانی وارد عمل شد.


وی با بیان اینکه برخی از پایگاه ها نمونه و الگو هستند، افزود :استفاده از تجربیات آنها می تواند موثر باشد و همچنین ورود صدا و سیما در این زمینه بسیار مهم و اثر گذار است.


سردار کرمی در پایان خاطرنشان کرد :امروز اولویت دانشگاه ها و بسیج دانشجویی است و باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف والای انقلاب استفاده کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار