امام جمعه شهرستان طارم در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

حضرت عباس(ع) اسوه کمال و مصداق راستین انسان کامل

زنجان _ امام جمعه شهرستان طارم، گفت :حضرت ابوالفضل العباس (ع) مصداق بارز قلب سلیم بود و وفاداری حضرت جلوه ای از قلب سلیم ایشان است.
کد خبر: ۹۴۱۹۶۰۶
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

حجت الاسلام مهدی منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، اظهار داشت :ابوالفضل العباس (ع) بزرگ جانباز راه ولایت و پرورش یافته ولایت بود. 

 

حضرت عباس(ع) اسوه کمال و مصداق راستین انسان کامل

 

وی با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل العباس (ع) تجلی قلب سلیم است، تصریح کرد :حضرت عباس (ع) به صورت کامل خودش را در خدمت ولی خدا می دید. 

 

 

 

 

حجت الاسلام منصوری با اشاره به آیات شریفه سوره شعرا (وَ لا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ «87» يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنُونَ «88» إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ «89»)، گفت :قلب سلیم همین بس که قرآن مجید آن را تنها سرمایه نجات روز قیامت شمرده روزی که نه مال، فرزندان، جایگاه برای کسی نفعی ندارد مگر آن کسی که  با قلب سلیم بسوی خدا آید. 

 

 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه قلب سلیم اصل و اساس پایه سعادت انسان است، بیان داشت :پیامبر اکرم (ص) سعادت انسان را در اطاعت خداوند متعال می داند. 

 

 

 

امام جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد : در زیارت جامعه کبیره قلب سلیم، قلبی است که تسلیم و پیرو محض خدا و ولی خدا  است و حضرت ابوالفضل العباس (ع) دارای این ویژگی و خصلت بود. 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی حضرت ابوالفضل العباس (ع) قلب سلیم آن حضرت است ، عنوان کرد :حضرت مطیع محض خداوند متعال و ولی خدا  بود. 

 

 

 

این مسئول با اشاره به دیگر ویژگی‌ ابوالفضل العباس (ع)، گفت : وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ یعنی مهیا و آماده شدن برای نصرت و یاری امام و تمام دارایی، جان، مال خود را در راه خداوند متعال و جهاد و یاری امام داد. 

 

 

 

امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه لایق برای حضور در ایام الله از دیگر ویژگی های ابوالفضل العباس (ع) می باشد، تصریح کرد :ایام الله به معنای روز خداست و وقایع مهمی در آن رخ خواهد داد و روزهای قیام امام مهدی (عج)، رجعت و قیامت از مصادیق ایام الله هستند. 

 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه امروز ما ادعا میکنیم شیعه واقعی هستیم، تاکید کرد :باید قلبی سالم و صادق  و مطیع ولی امر زمان خود باشیم. 

 

 

 

حجت الاسلام منصوری با تاکید بر اینکه ابوالفضل العباس (ع) مصداق اتم و اکمل وفای به عهد بود، بیان کرد : حضرت ولایتمدار و در هر حال بر عهد خود وفادار و هم پیمان با برادر خود بود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار