امام‌جمعه شهرستان قدس در دیدار با مسئولان کانون فرهنگی هنری مساجد:

مسجد باید مرکز اعتلای مفاهیم دینی و ایستادگی دربرابر تهاجمات دشمن باشد

امام جمعه شهرستان قدس، با مسئولان کانون فرهنگی هنری مساجد این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۴۲۰۲۶۴
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان ضمن تبریک اعیاد و تقدیر از مسئولین کانون فرهنگی مساجد شهرستان گفت: تشکیل کانون فرهنگی و هنری مساجد مولود انقلاب اسلامی است. باید از این ظرفیت به بهترین وجه ممکن استفاده کرد. مسجد باید مرکز کادرسازی دینی در عرصه‌های مختلف دینی برای اعتلای مفاهیم دینی و ایستادگی دربرابر تهاجمات دشمن باشد.

وی افزود: صحابه و یاران واقعی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و معصومین (ع)  همچون عمار یاسر و سلمان به مثابه انسان هایی هستند که در کادرسازی پیامبر قرار گرفتند و به اسلام گرویدند و تا پایان بر ایمان خود استوار ماندند.

جوکار با تاکید بر اقتدار و عزت بی بدلیل کنونی شیعه گفت: امروز مسئولان موظف به اهتمام نسبت به مساجد هستند. آنچه در گام دوم انقلاب اولویت دارد و رسالت کانون فرهنگی هنری مساجد بر آن استوار است، تربیت جوان تراز انقلاب  است.

وی با بیان اینکه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نباید تنها در زبان محدود شود، گفت: باید بیانیه گام دوم در عمل صورت بگیرد، باید جلوی بدعتها و تربیتهای ناصحیح نوجوانان ایستاد. چشم اندازی که مقام معظم رهبری برای آینده انقلاب ترسیم کردند،  تحقق حکومت اسلامی است.

امام جمعه شهرستان قدس با تاکید بر اینکه یکی از رسالتهای کانون فرهنگی هنری مساجد تزریق فکر دینی به جوانان و نوجوانان است افزود: سه راهبرد نهضت قرآنی، تبیین معارف مهدویت و فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌هایی است که لازم است مورد توجه کانون‌های فرهنگی هنری قرار بگیرد.

جوکار در زمینه  تبیین مفاهیم مهدویت سه کارویژه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین کرد که باید انجام بگیرد. برنامه کوتاه مدت، تشکیل حلقه ها و محافل مهدویت ؛ برگزاری دوره های مهدویت به عنوان برنامه میان مدت و برپایی پایگاه تخصصی مهدویت در سطح شهر به عنوان برنامه  بلند مدت عنوان کرد.

وی در زمینه تبیین مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت افزود: یکی از مهمترین اولویت های کانون فرهنگی هنری مساجد ایجاد اتحاد میان بسیج و کانون و استفاده از ظرفیت های این نهاد مقدس است. باید مفهوم شهادت و  کار مقدس شهدا برای جوانان و نوجوانان بیش از پیش تبیین شود.

 حجت الاسلام والمسلمین جوکار در پایان ضمن تاکید بر انعکاس فعالیتهای کانون فرهنگی هنری گفت: انعکاس صحیح و گسترده فعالیتهای کانون فرهنگی هنری مساجد موجب دلسردی دشمنان و خنثی سازی تفکرات آنان خواهد شد.

ارسال نظرات