رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران؛

فعالیت های پلیس بین الملل نسبت به سال گذشته ۴۸۰ درصد رشد داشته است/وظیفه اینترپل، پیگیری جرائم جنایی در خارج از کشور است

سردار شیرزاد گفت: در بحث آمار مراجعه افراد و تشکیل پرونده و اعلان قرمزها در کلانتری و خصوصا پلیس بین الملل آنچه که حائز اهمیت است، رشد ۴۸۰ درصدی فعالیت‌های پلیس بین الملل نسبت به سال گذشته است.
کد خبر: ۹۴۲۰۳۸۰
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی، که با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: استان قزوین یکی از قطب های صنعتی مهم کشور محسوب می‌شود لذا فعالیت‌های صنعتی باید از لحاظ بحث امنیتی تضمین شده باشد.

سردار شیرزاد در ادامه یادآور شد: پلیس بین الملل در دو بخش داخلی و خارجی از حوزه صنعتگران و سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند. بخش خارجی و بیرونی به موضوع اینترپل اختصاص دارد. وظیفه اینترپل، انجام فعالیت ها و پیگیری اقدامات پلیس در خارج از کشور است. همچنین پیگیر جرائم جنایی است که متهمان آن شامل کلاهبرداران، عاملان سایت‌های شرط‌بندی، قتل و اختلاس هستند.

وی افزود: پلیس اینترپل متناسب با نیازهای موجود استان در محل پلیس آگاهی مستقر می‌شود و امکانات مورد نیاز آن به استان واگذار می‌شود.همچنین خدماتی که اینترپل در تهران به هموطنان ارائه می‌کند از طریق فرماندهی انتظامی استان، در اختیار صنعتگران و سرمایه‌ گذاران و بسیجیان جهادگر حوزه اقتصاد قرار داده می‌شود.

رئیس پلیس بین الملل ایران خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم جهت تشکیل و استقرار این واحد انتظامی و مورد نیاز و ضروری استان انجام شده است. اتاق بازرگانی بعنوان رابط استانداری و مجموعه اقتصادی استان نقش مهمی در هماهنگی و تشکیل این واحد در استان قزوین داشته است. امید است طی حداقل ۲ ماه آینده این امکان در واحدهای آگاهی استان فعالیت خود را آغاز کنند.

سردار شیرزاد گفت: در بحث آمار مراجعه افراد و تشکیل پرونده و اعلان قرمزها در کلانتری و خصوصا پلیس بین الملل آنچه که حائز اهمیت است، رشد ۴۸۰ درصدی فعالیت‌های پلیس بین الملل نسبت به سال گذشته است.

این مقام ارشد نظامی در پایان تصریح کرد: فعالیت های پلیس اینترپل شامل ارسال، درخواست و صدور و همچنین دستگیری و اعلان قرمز است. که در همین راستا متهمان دو سایت بزرگ شرط بندی دستگیر شدند. در خصوص کشف کلاهبرداری های میلیاردی اخیر، متهمان و سرکرده‌های این پرونده‌ها دستگیر شدند و از طریق پلیس به اطلاع عموم رسید. همچنین درصد پروندهای استرداد شده نسبت به سال گذشته در حال افزایش است.

انتهای پیام/ ۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار