در سال ۱۴۰۱ کارگران به حقوقشان خواهند رسید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران ده‌ها سال از افزایش حقوق و دستمزد جا مانده بودند. اما در سال ۱۴۰۱ کارگران به حقوقشان خواهند رسید.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۸۲
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز احداث پروژه شبکه جمع‌ آوری و ایجاد تصفیه خانه پساب شهر نیشابور اظهار کرد:  اقتصاد مقاومتی ۳ هدف را دنبال می کند؛ رفاه عمومی، استقلال اقتصادی، پیشرفت اقتصادی که این به مفهوم حرکت به سمت تمدن اسلامی است.

وی افزود: تیم اقتصادی دولت از آغاز به کار، همین رویکرد اقتصاد مقاومتی را در تمامی سطوح دنبال می کند، زیرا سبب تقویت می‌شود و کمک به رفاه جامعه تولید است.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارگران ده‌ها سال از افزایش حقوق و دستمزد جا مانده بودند. اما در سال ۱۴۰۱ به حقوقشان خواهند رسید. امیدواریم این افزایش قدرت خرید کارگری سبب رونق مضاعف تولید شده و سبب سودآوری کارفرمایان و کارآفرینان شود. زیرا یکی از عوامل روکود اقتصادی در دنیا همین مسئله کاهش قدرت خرید قشر متوسط و اقشار کم درآمد است.

وی افزود: ما در اقتصاد مقاومتی ۴ پروژه را هدف‌گذاری کردیم: حوزه اشتغال مردم، حوزه آتیه مردم، حوزه رفاه مردم وحوزه اموال مردم. زیرا مدیریت بیش از ۶۰۰ شرکت متعلق به مردم در اختیار وزارت کار است که باید امانتداری شود.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: متاسفانه برداشتی که از شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و اموراجتماعی است، غیر از شرکت های تابعه بقیه وزارتخانه‌هاست. وزیر کار رئیس هیات امنای این صندوق‌هاست و شرکت‌های تابعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خصوصی و برای مردم است که باید درست اداره شده و امانت‌داری شود.

وی تاکید کرد: هر نوع ارتزاق وزارتخانه از شرکت‌های تابعه ممنوع است. از این رو باید سالم سازی شده و با کارآمد کردن شرکت‌های تابعه سود آوری‌شان را بالا ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از سودآوری متوسط شرکت‌های تابعه راضی نیستم. از این رو یکپارچه سازی این شرکت‌ها را در دستور کار قرار دادیم. مجموعه فولادی قدرتمندی در کشور داریم که به جهت ارزش افزوده بیشتر باید یکپارچه‌سازی مدیریت در مورد آن انجام شود. همچنین در مجموعه‌های بزرگ صنعتی باید موضوع مسئولیت اجتماعی و مسائل عام‌المنفعه به صورت جدی پیگیری شود. مانند همین طرح ایجاد تصفیه خانه پساب که در شهر نیشابور احداث می‌شود‌.

تکمیل شبکه جمع‌آوری پساب نیشابور برای مصارف دیگر کشاورزی و صنعتی

عبدالملکی خاطر نشان کرد: یکی از ۵ شرکت بزرگ فولاد کشور در منطقه نیشابور واقع است که متعلق به صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر است. ما در این مرحله  یک مسئله جدی داریم به نام بحران آب که مسئله عمومی کشور است و در این منطقه هم مسئله جدی‌تری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امروز پروژه‌ای را همکاران ما در شرکت فولاد خراسان در نیشابور آغاز می کنند که در واقع تکمیل شبکه و جمع‌آوری پساب نیشابور و تصفیه آن است. در نهایت این آب بازیابی شده برای خود کارخانه و مصارف دیگر کشاورزی و صنعتی استفاده می شود.

وی افزود: با این کار بار چاه‌های آب منطقه کاهش پیدا کرده و مردم از آب طبیعی موجود در منطقه بیشتر منتفع خواهند بود. ضمنا حل شدن مشکل پساب نیشابور بازدهی اقتصادی هم برای مجموعه فولاد خراسان خواهد داشت که می‌توانند طرح های توسعه بیشتری را اجرا کنند.

عبدالملکی در ادامه گفت: قرار است این پروژه‌ که امروز کلنگ آن زده شده ظرف ۴ سال تمام شود. ۵۰ هزار انشعاب جدید برای پساب مردم اینجا ایجاد می‌شود که پساب‌ها را به نحو بهداشتی جمع آوری و تصفیه خانه مجهز و مناسبی نیز احداث خواهد شد. که مجموعا شامل  هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. امیدواریم از منافع آن بقیه بخش‌های شهرستان در حوزه کشاورزی و صنایع دیگر بتوانند بهره‌مند شوند.

استاندارد دوگانه وزیر در پاسخ به خبرنگاران

این جلسه حاشیه ای را نیز به دنبال داشت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان مراسم پس از ایستادن مقابل دوربین صدا و سیما و پاسخ به سوالات خبرنگار صدا و سیما، از پاسخ دادن به سوالات سایر خبرنگاران امتناع کرد و محل مراسم را ترک کرد.

ارسال نظرات