خبرهای داغ:
ماه رمضان، هیأت کجا بریم؟

زمان و مکان هیئت های مذهبی در ایام ماه رمضان ۱۴۰۱ در امامزادگان شهر قزوین

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان هیئت‌های مذهبی برنامه های ویژه این ماه مبارک را اجرا می کنند. خبرگزاری بسیج، جهت سهولت در امر اطلاع رسانی، به معرفی زمان و مکان هیئت های مذهبی در ایام ماه رمضان ۱۴۰۱ در امامزادگان و بقاع متبرکه شهر قزوین پرداخته است.
کد خبر: ۹۴۲۳۷۵۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ص) قزوین
جلال امینی عضو هیات امناء آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد(ص) در خصوص برنامه های ماه مبارک این آستان با عنوان ضیافت الهی اظهار کرد: ویژه برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان، غباروبی و عطرافشانی ضریح معطر، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران، جلسات جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران از «ساعت ۲۱:۳۰» هر شب، اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، اطعام روزه داران، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی(ع) از برنامه های شاخص این امامزاده در ایام ماه مبارک رمضان است.

آستانه مقدسه امامزاده حلیمه خاتون(س) قزوین

سبک زندگی در ماه رمضان در آستانه مقدسه امامزاده حلیمه خاتون(س) قزوین تبین می شود

محمد توکل مدیریت آستانه مقدسه امامزاده حلیمه خاتون(س) قزوین در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان این آستانه بیان کرد: غبار روبی و عطرافشانی آستانه مقدسه، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، جلسات روخوانی و روان خوانی و تفسیر ویژه خواهران، جلسات جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران از «ساعت ۲۱:۳۰» هر شب و همچنین اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، سخنرانی مذهبی با بیان سبک زندگی در ماه رمضان، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) از برنامه های شاخص این امامزاده در ایام ماه مبارک رمضان است.

آستان مقدس امامزاده علی (ع) قزوین

علی کرباسباف عضو هیئت امنای امامزاده علی در تشریح برنامه های این آستان مقدس عنوان کرد: برگزاری ویژه برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان، غباروبی و عطرافشانی ضریح معطر، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح با حضور خیل علاقه مندان و زوار محترم، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران در صبح ها و جلسات ترتیل خوانی و جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان و بزرگسالان از «ساعت ۲۱» هر شب، اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، سخنرانی مذهبی، اطعام روزه داران، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) از برنامه های شاخص این امامزاده در ایام ماه مبارک رمضان است.


امامزاده آمنه خاتون(س) قزوین

سی شب مراسم مناجات خوانی با عنوان "مناجات با خدا " در امامزاده آمنه خاتون(س) قزوین برگزار می شود

علی تاچه بندها از امناء این آستانه مقدسه در تشریح برنامه های ماه مبارک در این امامزاده بیان کرد: علاوه بر برنامه های سنتی و ماهانه این آستان مقدس همچون ماه های گذشته قمری شاهد برپایی جلسات ترتیل خوانی و جزء خوانی، قرائت و تفسیر قرآن کریم در این آستان ویژه خواهران در صبح ها و جزءخوانی قرآن کریم با قرائت نوجوانان قرآنی ویژه برادران از «ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰» هستیم.

وی گفت: ویژه برنامه تولد کریمه اهل بیت(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت امیر(ع) بیان احکام شرعی، سخنرانی مذهبی و اطعام از دیگر برنامه های این آستانه مقدسه در ماه رمضان است.
الچه بندها گفت: ویژه برنامه مناجات خوانی در سی شب ماه مبارک رمضان با عنوان مناجات با خدا با سخنرانی خطبای استانی و با نوای حاج محمد نبوی از «ساعت ۰۰:۳۰ الی ۳ بامداد» در این آستان مقدس برگزار می شود


امامزاده زبیده خاتون(س) قزوین

۳۰ شب مناجات با عنوان «فرصت بندگی» در امامزاده زبیده خاتون(س) قزوین

عضو هیئت امناء امامزاده زبیده خاتون(س) در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان در این آستان مقدس اظهار کرد: علاوه بر برنامه های سنتی و ماهانه این آستان مقدس همچون ماه های گذشته قمری شاهد برپایی جلسات جزء خوانی، قرائت و تفسیر قرآن کریم در این آستان از «ساعت ۲۳» شب هستیم.

وی افزود: ویژه برنامه تولد کریمه اهل بیت(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت امیر(ع) از دیگر برنامه های این آستان مقدس است.

حرم چهار انبیا

«محفل مناجات مهمانی خدا» در حرم چهار انبیاء قزوین

حجت الاسلام احسان کریمیان ها عضو هیئت امناء حرم چهار انبیاء قزوین در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان این آستان مقدس بیان کرد: برنامه های فرهنگی به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان با حضور بانوان و برادران استان قزوین و برپایی مراسم معنوی و مذهبی برگزار می شود.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان ۳۰ شب محفل انس با قرآن کریم و مناجات از «ساعت ۲۲ الی ۲۴:۳۰» با عنوان «محفل مناجات مهمانی خدا» در حرم چهار انبیاء برگزار می شود.

کریمیان ها عنوان کرد: علاوه بر برپایی جشن میلاد امام حسن(ع)، مراسم لیالی قدر و ویژه برنامه شهادت حضرت علی(ع) ، آئین جزخوانی قرآن کریم «۲ ساعت» قبل از اقامه نماز مغرب و عشا و همچنین افطاری ساده از دیگر برنامه های این آستان مقدس است.


آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قزوین
سی شب مناجات و انس باقرآن کریم در قدمگاه شهدا آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قزوین

امیر عبادی مدیریت آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قزوین در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان این آستانه عنوان کرد: غبار روبی و عطرافشانی آستانه مقدسه، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، جلسات روخوانی و روان خوانی و تفسیر ویژه خواهران، جلسات جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران به همراه مناجات شبانه از «ساعت ۲۱:۳۰» هر شب و همچنین اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، سخنرانی مذهبی با بیان سبک زندگی در ماه رمضان ، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) از برنامه های شاخص این امامزاده که قدمگاه و محفل شهداء قزوین می باشد در ایام ماه مبارک رمضان است.


امامزاده بی بی شهربانو(س) قزوین

برگزاری مراسم جزءخوانی در امامزاده بی بی شهربانو(س) قزوین

محمد خیرخواه از امناء آستانه مقدسه بی بی شهربانو در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: ویژه برنامه های ماه مبارک این آستانه مقدسه با غباروبی و استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور خیل عظیم زوار این آستان مقدس آغاز شده و برگزاری نماز جماعت، سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی، جلسات جزءخوانی و قرائت و تفسیر قرآن ویژه خواهران در عصرها و ویژه برادران از «ساعت ۲۲»، ویژه برنامه تولد امام حسن(ع)، شهادت حضرت علی(ع)، لیالی قدر، از دیگر برنامه های این آستان مقدسه است.

امامزاده اسماعیل(ع) باراجین

برگزاری «نجوای عاشقانه با خدا» در شب های ماه مبارک رمضان در طبیعت کوهستانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) باراجین

حسن گلابگیر از اعضاء هیئت امنای آستان مقدس امامزاده اسماعیل قزوین در این خصوص گفت: با توجه به اینکه این آستان مقدس در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوای شمال قزوین واقع شده است شاهد حضور خیل عظیم زوار و روزه داران این ماه مبارک در این آستان به ویژه در لحظه افطار هستیم و به همین منظور با برنامه ریزی های انجام شده اقدام به برپایی ضیافت افطاری در حد توان برای روزه داران کرده ایم.
وی اظهارداشت: برپایی آئین جزخوانی قرآن کریم «۲ ساعت قبل از نمازمغرب و عشاء» و همچنین ویژه برنامه افطار از «۳۰ دقیقه قبل از اذان مغرب» در جوار امامزاده، برپایی نمازهای جماعت سه گانه، جلسات تفسیر، روخوانی، روان خوانی قرآن کریم، سخنرانی مذهبی، بیان احکام شرعی، ویژه برنامه های تولد امام حسن (ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی(ع از دیگر برنامه های این آستان مقدس است.

گلابگیر همچنین از برگزاری «نجوای عاشقانه با خدا» در شب های ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: ویژه برنامه نجوای عاشقانه با خدا در شب های ماه مبارک رمضان همراه با اقامه نماز های جماعت ظهر و شب به امامت حجت الاسلام علیرضا آشوری و مناجات شبانه بانوای ذاکرین اهل بیت"علیهم السلام" از «ساعت ۲۲ الی ۲۳» برگزار می شود و نماز مغرب و عشاء هم بعداز افطار «ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲» به جماعت اقامه خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار