حجت الاسلام شفیع خانی:

اهل سیر و سلوک اول سالشان ماه رمضان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نظرآباد ماه رمضان را بهترین زمان رشد و سیر معنوی دانست و گفت: اهل سیر و سلوک، اول سالشان، ماه رمضان است.
کد خبر: ۹۴۲۳۹۲۵
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

حجت الاسلام مهدی شفیع خانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نظرآباد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ضمن تبریک آغاز ماه مهمانی خدا در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام که حضرت می ­فرمایند: «صَوْمُ الْقَلْبِ خَیْرٌ مِنْ صِیامِ اللِّسانِ وَصَوْمُ اللِّسانِ خَیْرٌ مِنْ صِیامِ الْبَطْنِ ،روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شکم است، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه عبودیت پرودگار ، تقویت قلب ،کنترل اعضاء وجوارح است.

حجت الاسلام شفیع خانی ماه رمضان را بهترین زمان رشد و سیر معنوی دانست و ادامه داد: فرد روزه دار علاوه بر خودداری از خوردن و آشامیدن و کنترل اعضاء و جوارح، به کنترل قلب پرداخته و ضمن پاک سازی درون از کینه، حسد و بدخواهی دیگران، قلب خودرا از افکار پلید و گناه آلود پاک کرده و متوجه خداوند می گرداند.

وی با تمسک به روایتی از امام صادق(ع) که حضرت فرمودند:" لِکُلِّ شَیْءٍ رَبیعٌ وَ رَبیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضان؛ هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است." گفت: ماه رمضان بهار قرآن است. براے گروهے آغاز سال، اول فروردین است. یک نوجوان اول فروردین تلاش می‌کند برای خود لباس نو تهیه کند. درخت‌ها اول سالشان فروردین است که لباس‌های نو و تازه بر تن می‌کنند. اول سال کشاورز پاییز است که درآمد مزرعه را حساب می‌کند. مرحوم سید بن طاووس می‌گوید: "اهل سیر و سلوک، اول سالشان، ماه رمضان است."

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نظرآباد در پایان تاکید کرد: دستگیری از مستمندان در این ماه از بهترین اعمال است که خداوند بسیار تاکید کرده است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها