عین اللهی:

تولید تجهیزات پزشکی داخلی، کشور را از واردات بی نیاز می کند

وزیر بهداشت با بیان اینکه تولید تجهیزات پزشکی داخلی کشور را از واردات این تجهیزات بی نیاز می کند، گفت: گروه صنعتی مپنا در اوج شیوع کرونا توانست در زمینه ساخت تجهیزات و لوازم پزشکی کمک شایانی به حوزه درمان کشور کند.
کد خبر: ۹۴۲۴۲۲۵
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در بازدید از شرکت مپنا در شهرستان فردیس، در جمع خبرنگاران، نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین را نقشه راهی برای رسیدن به دستاوردهای تولیدی داخلی دانست.

تولید تجهیزات پزشکی داخلی، کشور را از واردات بی نیاز می کند

وی با اشاره به تلاش های بی وقفه گروه صنعتی مپنا در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه ام. آر. آی و سی. تی. اسکن مطرح کرد: در این راستا توافقات همکاری میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این گروه صنعتی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تهیه تجهیزات و لوازم پزشکی امری هزینه بر بوده که تحریم ها ما را در این زمینه با مشکلاتی مواجه کرده است. همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما به باید به جایی برسم که خودکفایی داشته باشیم و هیچ یک از تهدیدها ما را دچار مشکل نکنند.

عین اللهی عنوان کرد: امروز کارخانه های گروه صنعتی مپنا با استفاده از آلیاژهای بسیار پیشرفته می توانند تجهیزات پزشکی و ایمپلنت های مختلف ارتوپدی را تولید کنند. این گروه صنعتی در اوج شیوع کرونا توانست در زمینه ساخت تجهیزات و لوازم پزشکی کمک شایانی به حوزه درمان کشور کند.

وی با بیان اینکه تولید تجهیزات پزشکی داخلی کشور را از واردات این تجهیزات بی نیاز می کند، افزود: در برخی کشورها مانند مصر، کمبود اکسیژن موجب فوت برخی بیماران شد اما در کشور ما هیچ بیماری به این دلیل دچار مشکل نشد که این امر مرهون تلاش های متخصصان و کارشناسان داخلی مانند کارشناسان گروه مپنا بوده است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار