خبرهای داغ:
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان خبر داد:

برگزاری اولین رویداد استارتاپی نمایشگاه اینوتکس استان سمنان/حمایت از صنایع نرم و خلاق

شاهرود_ رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از برگزاری رویداد استارتاپی نمایشگاه اینوتکس خبر داد و گفت: امسال از صنایع نرم و خلاق نیز در راستای شعار سال حمایت ویژه خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۵۲۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

برگزاری اولین رویداد استارتاپی استان سمنان/حمایت از صنایع نرم و خلاق در استانبه گزارش خبرنگار بسیج، محسن نظری در نشست خبری برگزاری استارت آپ اینوتکس در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان سمنان مرکز شاهرود با اشاره به تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان سمنان به دستور استاندار و دبیری پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: این موضوع با توجه به شعار سال در راستای افزایش کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال و اثرگذاری شرکت‌ها تشکیل و در راستای اهمیت ویژه به حوزه‌های آی تی و آی سی تی و فناورانه در حال انجام است.
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان به زودی توسط مجلس شورای اسلامی، گفت: در حوزه‌های کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی و صنعت و معدن و بانک داری نیاز به حضور شرکت‌های دانش بنیان است و باید اثرگذاری شرکت‌های دانش بنیان در استان محقق شود.
نظری خاطر نشان کرد: ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در راستای حمایت و حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان تشکیل شده است و تلاش دارد این موانع را مرتفع کند.
او با اشاره به اجرای رویداد اینوتکس، اولین رویداد پارک‌های کشور با همکاری پست بانک و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: تلاش داریم نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان را ایجاد کنیم.
نظری با اشاره به رقابت استارتاپی نمایشگاه اینوتکس در پارک علم و فناوری استان سمنان، با همکاری پارک پردیس و حمایت مالی پست بانک ایران، افزود: این رقابت با حمایت ویژه از طرح‌های مرتبط با رفع نیاز‌های فناورانه در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و شیلات و مسکن برگزار خواهد.
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، خاطر نشان کرد: این رویداد با حضور ۱۸ شرکت برگزار و در نهایت سه شرکت برتر معرفی می‌شود و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به آن‌ها اعطا ودر صورت تصویب نهایی، تسهیلات ده درصدی پست بانک هم به آن‌ها اعطا و از بقیه هم حمایت از سوی پارک علم و فناوری استان و ستاد خواهد شد.
او با بیان اینکه اثرگذاری شرکت‌های دانش بنیان بر اقتصاد باید دیده شود و شرکت‌های تولیدی ما دانش محور شوند و اتصال بین شرکت‌های صنعتی بزرگ و شرکت‌های دانش بیان برای رسیدن به اهداف اقتصادی و توسعه‌ای مورد تاکید است.
نظری با اشاره به اولویت ایده‌های کشاورزی و صنعت در شعار سال، گفت: شرکت‌های دانش بیان کشاورزی باید در این موضوع ورود کنند و ما کمک کنیم و موانع آن‌ها را در هر زمینه‌ای رفع کنیم.
او ادامه داد: امسال صنایع خلاق که تولید محتوا، گردشگری و صنایع دستی، گیم و... دارند و صنایع هویت ساز، صنایع نرم مربوط به علوم انسانی مورد حمایت هستند و امسال فرهنگ و هنر و اقتصاد و صنایع نرم این پتانسیل را دارند تا طرح هایشان در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمایت شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار