مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فراهان در گفتگو با بسیج:

لزوم تبیبن نقش مهم روزه در تزکیه نفس و تقویت روح تقوا

حجت الاسلام طاهریان گفت: روزه به عنوان یکی از عوامل مهم در تزکیه نفس و تقویت و پرورش تقوا در تمام ابعاد زندگی مومنان معرفی شده است که برکات بسیاری در دو بعد مادی و معنوی زندگی افراد دارد.
کد خبر: ۹۴۲۶۶۸۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ حجت الاسلام طاهریان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فراهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج فراهان با اشاره به اهمیت روزه و روزه داری گفت: با تامل در آیه ۱۸۳ سوره بقره می توان به نکات مهمی در اهمیت روزه داری برشمرد.

وی با بیان آیه ۱۸۳ سوره بقره ادامه داد: ( خدا روزه را واجب کرد همانگونه که بر امت‌های قبل از شما هم واجب بوده است و شاید شما به تقوی برسید).


حجت الاسلام طاهریان بیان کرد: در این آیه حکمی از احکام الهی وجود دارد که همان واجب شدن روزه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فراهان با برشمردن نکات دیگر آیه ۱۸۳ سوره بقره گفت: مسئله روزه، اختصاصی به امت اسلامی ندارد و در امت های قبل از اسلام هم مسئله روزه داری وجود داشته است.


حجت الاسلام طاهریان‌ خاطرنشان کرد: مهم ترین ثمره و نتیجه روزه داری تقوا و تربیت نفس است. همچنین روزه به عنوان یکی از عوامل مهم در تزکیه نفس و تقویت و پرورش تقوا در تمام ابعاد زندگی مومنان معرفی شده است که برکات بسیاری در دو بعد مادی و معنوی زندگی افراد دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار