آیت‌الله حسینی همدانی:

نقش محوری سپاه در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن در ماندگاری انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست

امام جمعه کرج گفت: نقش محوری سپاه به اقتضای مأموریت ذاتی‌اش‌ که پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است در ماندگاری انقلاب اسلامی، بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۹۴۲۷۳۷۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه سال تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌فرمان حضرت امام رحمه‌الله علیه، بیان داشت: این روز را به همه عزیزان پاسدار تبریک و خدا قوت عرض می‌کنیم. نقش محوری سپاه به اقتضای مأموریت ذاتی‌اش‌ که پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است در ماندگاری انقلاب اسلامی، بر کسی پوشیده نیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: انجام‌وظیفه متعهدانه در پاسداری از انقلاب و تأثیرگذاری در پیشرفت ایران و انقلاب و امثال این‌ها به‌گونه‌ای بود که امام ره فرمود: «اگر سپاه نبود کشور نبود»؛ و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند: «سپاه سنگر مستحکم انقلاب است».

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از عوامل مهم ضربه‌گیر از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سپاه بوده است، مطرح کرد: در طول زمان بعد از جنگ قرارگاه نوح، کربلا و کوثر به‏عنوان زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگى خاتم‌الانبیاء، درترمیم و بازسازی زیرساخت‌های کشور بیشترین فعالیت را داشتند و در حوزه هوافضا، ساخت و راه‌اندازی موشک‏هاى مختلف با برد کوتاه، متوسط و بلند نقش بازدارندگی و دفاع از منافع ملی را تقویت کردند.

وی در ادامه افزود: همین ویژگی دشمنان را از سپاه عصبانی کرده و تا می‌توانند بر تخریب و تضعیف و تحریم این مجموعه انقلابی تلاش دارند تا جایی که اعلام کردند سپاه یک سازمان تروریستى است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه در گام اول انقلاب نقش سپاه کاملاً روشن و قابل‌تقدیر است، گفت: کارهایی از قبیل دفع تهدیدها، خنثی‌سازی فتنه‌ها و ایجاد بازدارندگی، کادر سازی، ظرفیت‌سازی، تولید سرمایه، دیده‌بانی از گفتمان انقلاب اسلامی و صدور آن به منطقه و جهان با تشکیل هسته‌های مقاومت، ساخت امنیت پایدار و بومی پایه، هم‌افزایی با همه دولت‌ها جهت محرومیت‌زدایی از جامعه و پیشرفت کشور من‌جمله آن است.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: در گام دوم هم انتظار می‌رود که سپاه در این مسیر بیش از گذشته فعال باشد که الحمدالله هست؛ اما از باب تذکر بیشتر باید روی این قصه‌ها کار کنند ازجمله: مبارزه با فساد، ورود جدی در جهاد تبیین، نوآوری علمی و توسعه‌ی مرزهای دانش، حمایت هوشمندانه از نیروها و جریان انقلابی کشور، مبارزه با عوامل مخل استقلال و آزادی، تقویت خدمت‌رسانی به مردم در همراهی با دولت، توسعه نفوذ راهبردی در منطقه.

وی در ادامه تأکید کرد: مهم‌تر از همه این‌ها آنچه به سپاه هویت داده و آن را سپاه انقلاب اسلامی کرده بعد اعتقادی و معنویت و اخلاق آن است؛ که هرگز نباید کم‌رنگ و بی‌رمق شود و همان‌طور که جزو سرفصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب می‌باشد و به‌نوعی نقش زیربنایی دارد باید بیشتر از قبل موردتوجه فرماندهان محترم سپاه باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این نابسامانی از طرف دولت و مسئولین بالا نیست، گفت: در مقام اجرا، در کف میدان و خیابان، در بازار و سطوح میانی و پایین‌تر از میانی این اتفاق‌ها می‌افتد که این‌ها با نظارت دقیق درست ‌می‌شود لذا مسئولین محترم و بزرگوار دقتشان را بیشتر کنند.

وی بابیان اینکه برای کنترل بازار و قیمت‌ها اگر کمبود نیرو برای نظارت وجود دارد، از بسیج کمک بگیرید، تأکید کرد: بسیج هر وقت وارد عرصه شد کارها را به سامان کرد؛ یک‌وقت ما در همین استان وضعیت نان که به هم خورد، با ۳۰ نفر در استان مسئله نان را حل کردیم. خیلی راحت بدون اینکه بگوییم. چون حالا حدود یکی دو سال گذشته است دارم عرض می‌کنم. می‌شود این کار را کرد. با تعدادی از جوان‌های پای‌کار بازار را اصلاح کنند. الآن مردم به هر جهت ناراحت این قصه هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه تصریح کرد: مسئولین نسبت به امور خانواده‌های خودشان هم جدی‌تر باشند که یک‌وقت عملکرد آن‌ها ایجاد ناامیدی در بین مردم نکند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها