مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام؛

نقش بی بدیل نخبگان در تحقق شعار سال

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام در جلسه تخصصی خانه نخبگان علمی بسیج ایلام با حضور دادستان استان در دادگستری ایلام گفت :حمایت همه جانبه از نخبگان می تواند زمینه ساز تحقق شعار باشد.
کد خبر: ۹۴۲۸۰۰۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمود علی پور مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام در این جلسه با اشاره به ظرفیت مناسب خانه نخبگان علمی بسیج استان عنوان کرد: خوشبختانه با گذشت یک دهه از شکل گیری خانه نخبگان علمی بسیج استان، علاوه بر سازماندهی ظرفیت نخبگی و دانشی در عرصه های مختلف، شاهد هدفمند کردن طرح های پژوهشی و حل بسیاری از مسائل استان در حوزه های مختلف علمی هستیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) عنوان کرد: حمایت همه جانبه از نخبگان نه تنها می تواند زمینه ساز تحقق شعار باشد بلکه می تواند صعود جمهوری اسلامی به قله های رفیع علم و دانش را نیز در پی داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام ادامه داد: این سازمان با داشتن ظرفیت هایی چون مراکز رشد و فناوری، کارگروههای تخصصی و مراکز هدایت و حمایت همواره آماده ارائه خدمت به نخبگان در راستای تبیین جهاد علمی خواهد بود و امیدواریم با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های استانی شاهد خودکفایی علمی در تمامی عرصه ها باشیم.

مسئولان برای رفع مشکلات استان پای کار باشند

«عبدالوهاب بخشنده» نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن فعالیت خانه نخبگان علمی بسیج استان عنوان کرد: دادستانی استان آماده هرگونه همکاری با نخبگان بسیجی در راستای توسعه و رفع مشکلات استان خواهد بود و امیدواریم با هم افزایی و تعامل حداکثری شاهد کاهش مشکلات و معضلات جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه خشکسالی و بحران کمبود آب از عمده مشکلات اصلی استان بوده که نیازمند مدیریت است اظهارکرد: استان ایلام با مشکلات عدیده ای در حوزه مبلمان شهری، بحران آب و خشکسالی، معضلات اجتماعی و آسیب های فضای مجازی روبرو است که برای رفع این مشکلات نیازمند پای کار آمدن همه دستگاهها و همکاری مردم هستیم .

دادستان استان با تاکید بر انعقاد تفاهمنامه همکاری دادستانی و خانه نخبگان بسیج بیان کرد: نخبگان جامعه ظرفیت های عظیم کشور هستند که خوشبختانه استان ما نیز از این ظرفیت علمی توانمند بهره مند است و امیدواریم با تعامل، هم افزایی و استفاده از نظرات و دیدگاههای این قشر پویا و تاثیرگذار کاهش مشکلات و آسیب ها در حوزه های مختلف را شاهد باشیم.

گفتنی است در این جلسه اعضای خانه نخبگان علمی بسیج استان به بیان مسائل و موانع توسعه استان پرداختند.

خبرنگار : فرشته نیازی

ارسال نظرات