نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

معلم باید به معنای واقعی یک مبیّن برای جامعه باشد

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: فرهنگیان ما باید خود را برای نقش آفرینی فراتر از مدرسه آماده کنند.
کد خبر: ۹۴۲۹۵۰۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم، جمعی از فرهنگیان بسیجی چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین  محمدعلی نکونام در این دیدار با تبریک هفته معلم و گرمیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری به معنای راستین معلمی پراز دغدغه و در تراز انقلاب بود.

وی افزود: کار معلم تغذیه فکری و تغذیه دانش و ضرورت های یک جامعه است که باید به سمت تکامل حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی یک عرصه ممتاز ایجاد شده و آنچه امروز مهم است و مجموعه معلمین و خانواده علم و دانش و متولیان علوم و دانش جامعه باید انجام دهند، حرکت به سوی هدف ممتازی است که به برکت انقلاب در پیش گرفته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین  نکونام تصریح کرد: قبل از انقلاب هم دانش و کلاس و آموزش بود؛ ولی هدف در نهایت چیزی بود که در راستای سیاست های مستکبران و نوکران آنها بود.

وی با اشاره به اهمیت حرکت متولیان دانش و بینش در عرصه هدفمند به سوی تعالی و تکامل جامعه در راستای هدف آفرینش و خلقت و راه انبیاء الهی، اظهار کرد: فرهنگیان ما باید خود را برای نقش آفرینی فراتر از مدرسه آماده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  نکونام تأکید کرد: معلم باید در جهاد تبیین،به معنای واقعی یک مبیّن برای جامعه باشد. معلم اقتضای جایگاهش آن است که در همه شرایط و مکان ها معلم باشد.

وی گفت: معلم باید در مسایل مذهبی، نمازهای جمعه و جماعات و اجتماعاتی که دست جامعه را در دست دین و مذهب قرار می د هد و دین و مذهب را تقویت می کند، حضور داشته باشد و نقش آفرینی کند.

در این دیدار تعدادی از فرهنگیان بسیجی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری هم در حاشیه این دیدار به خبرنگار ما گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم، برنامه های مختلفی پیش بینی شده که امروز دیدار فرهنگیان بسیجی با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد را بعنوان اولین برنامه داشتیم.

آقای بیگی افزود: برگزاری اولین مجمع معلمان اسلامی استان هم روز پنج شنبه 15 اردیبهشت برگزار می شود و در این روز غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان با حضور فرهنگیان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تجلیل از برگزیدگان و نخبگان فرهنگی بسیجی، دیدار و سرکشی از خانواده م عظم شهدای فرهنگی، سخنرانی مدیران مناطق و نواحی و مدیرکل آموزش و پرورش قبل از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه، پیاده روی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته مقام معلم در استان می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار