دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در رابطه با وضعیت پزشک عمومی و متخصص در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اینکه با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص از جمله فوق تخصص بیهوشی، آی سی یو، ریه و روماتولوژی مواجه هستیم در برخی نقاط با کمبود پزشک عمومی نیز مواجه ایم که برطرف کردن این مشکل در اولویت کار ما قرار دارد.

غلام نژاد در زمینه آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون ۳۵ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تعداد فوتی های ناشی از کرونا در هر هفته به صفر تا یکی دو نفر رسیده است.

۱۱۲۸ فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

وی اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱۲۸ کهگیلویه و بویراحمدی به علت مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در گذشته سن ابتلا به کرونا بالا بود اما اخیراً در استان کهگیلویه و بویراحمد افراد زیر ۱۵ سال درگیری بیشتری بخاطر استقبال کمتر از واکسیناسیون دارند.

غلام نژاد با اشاره به تعطیلی مدرسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: این مدرسه به خاطر تبعات و طبق نظارت و بررسی دیوان محاسبات باید تعطیل شود در حالی که در برخی استانها مدرسه راه اندازی کردند که به کمک مجموعه بهداشت درمان و دانشگاه علوم پزشکی می آمد اما این مدرسه عملاً تاکنون نتوانسته خودگردان باشد و هزینه های زیادی هم برای دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرده است.

 وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای پرداخت حقوق کارکنان خود فروردین ماه با ۱۴ میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شده بود بنابراین باید بپذیریم نیروی سربار به دانشگاه وارد نشود و نیاز به تمدید طرح نداریم و در حال تعطیل هستیم در صورت نیاز و جاهایی که لازم است تمدید می کنیم.

انتهای پیام