قالیباف در یادواره شهدای طلاب و روحانیون:

روحانیون در میدان جهاد و شهادت سرآمد هستند

رئیس مجلس با بیان اینکه روحانیون امروز در میدان جهاد و شهادت سرآمد هستند، گفت: رسالت امروز طلاب و روحانیون در میدان عمل جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۴۳۱۸۵۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
روحانیون در میدان جهاد و شهادت سرآمد هستند
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز چهارشنبه در یادواره شهدای طلاب و روحانیون که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: افتخار دارم در جمع معنوی و ولایی علمای بزرگواری هستم که در عرصه علم و دانش و جهاد در سایه ولایت و شهادت پیشتاز هستند.

وی ادامه داد: این یادواره نمادی از مجموعه فعالیت‌های مستمری است که روحانیون در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا، جهاد و شهادت مجاهدت می‌کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه در دورانی هستیم که دشمنان اسلام و انقلاب، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی ذهن جامعه را آلوده می‌کنند، تصریح کرد: باید به این افراد نشان دهیم که در مشکلات کشور نقش علما و روحانیون در کجاست و روحانیون اهل فکر، اندیشه چگونه در میدان جهاد و شهادت پیشتاز هستند.

قالیباف تاکید کرد: قشر روحانی و طلاب در میان همه صنوف در میدان جهاد و شهادت سرآمد است و اخلاص، شجاعت روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس برای یکایک ما درس بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادگرانه طلبه شهید میثمی گفت: این روحانی شهید که نماینده امام خمینی (ره) در قرارگاه بود با رفتار و عملش اخلاق فرماندهی و آرامش داشتن در لحظات سخت و حساس را به ما آموخت و در بحرانی ترین نقطه جبهه همواره حضور داشت.

قالیباف ادامه داد: شهدای دفاع مقدس تربیت شده مکتب اسلامی امام خمینی (ره) بودند و امروز ما وظیفه داریم از فرهنگ جهاد و شهادت حراست و حفاظت کنیم.

رئیس مجلس افزود: منتظران شهادت همواره در مسیر جهاد، مردم‌داری و سنت‌های الهی گام برمی‌دارند و در میدان عمل حضوری پررنگ دارند.

وی با بیان اینکه در گذشته جهاد تبیین رسالت پیامبران الهی بود، گفت: امروز علما و روحانیون وارثان این پیامبران هستند و جهاد تبیین بر دوش آنهاست و باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این عرصه به درستی عمل کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه در میدان جهاد هرچه داریم باید در میدان بیاوریم، تصریح کرد: جان و آبرو فانی است اگر می خواهیم به رضوان الهی دست پیدا کنیم باید برای انقلاب از جان و آبرو بگذریم و در بطن مبارزه باشیم.

وی ادامه داد: شرط پیروزی در این مسیر صبر و انتظار است که در سوره احزاب هم به آن اشاره شده است.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: جهاد امروز مبارزه با گرانی است و باید در برابر این موضوع مهم جهاد تصمیم با اراده درست داشته باشیم و برای منفعت و حل مشکل مردم تحت هیچ شرایطی نباید از هیچ حرفی تاثیر بگیریم.

وی تاکید کرد: نباید از خدمت به مردم لحظه ای غفلت کنیم و امنیت ملی و حل مشکلات اقتصادی باید هدف اصلی ما باشد و در این مسیر وارد جناح بندی و اختلاف افکنی نباید بشویم.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز با مدیریت جهادی و تصمیم جهادی می‌توانیم از چالش اقتصادی عبور کرده و کشور را به یک ثبات اقتصادی برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات