خبرهای داغ:

برگزاری آئین سالروز شهادت شهید سربرنیزه مدافع حرم، سردار عبدالله اسکندری در شیراز/ رونمایی از طرح راوی شو در هفته دفاع مقدس

مسئول انجمن راویان فجر فارس از برگزاری آئین سالروز شهادت شهید سربرنیزه مدافع حرم، سردار عبدالله اسکندری در شیراز خبر داد و به تشریح ویژه برنامه های آن پرداخت.
کد خبر: ۹۴۳۳۵۴۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سیدرضا متولی، مسئول انجمن راویان فجر فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و معرفی سردارشهید، حاج عبدالله اسکندری، اظهار داشت: این شهید عزیز یکی از فاتحان خرمشهر بود و پس از دفاع مقدس هم ۴سال مسئولیت بنیاد شهید فارس را بر عهده گرفت.
وی ادامه داد: این شهید بی‌سر، از ابتدای زمزمه داعش، خیلی تلاش کرد که به این جبهه ورود کند و به عنوان مهندسی رزمی وارد شد و پس از محاصره، به شهادت رسید و داعش، سر از پیکر اربا‌اربای این شهید جدا کرده و شهربه‌شهر گرداندند، و هنوز هم این پیکر مطهر به وطن برنگشته است.
متولی با بیان اینکه رایزنی‌هایی با داعش برای برگرداندن حداقل سر مطهر این شهید به وطن شده بود، تاکید کرد: مادر بزرگوار این شهید گفت که راضی نیستیم که از جمهوری اسلامی هزینه‌ای برای این پیکر کند، چرا که ما در راه خدا هدیه دادیم و پس نمی‌گیریم.
وی با اشاره به ایام کرونایی و نبودن شرایط اجرای برنامه برای سالروز شهادت این شهید عزیز، تصریح کرد: رونمایی از سرود عبدصالح، روایت ویژه از این شهید همراه با کتاب ، غزلسرایی هادی فردوسی برای این شهید عزیز، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان ، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سالروز شهادت سیدالشهدای مقاومت استان است و از همه آحاد جامعه برای حضور در این برنامه دعوت می‌کنیم.

در ادامه این نشست، سید مرتضی آل‌علی مسئول کنگره سرداران و ۱۵هزار شهید فارس اظهار داشت: سوم خرداد معجزه ای جز معجزه خداوند نبود، و عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های فاخر در دفاع مقدس بود و باعث شد رزمندگان ما بعد از آن قدرت و روحیه‌ای دوچندان بگیرند.
وی با اشاره به۱۹ هزار اسیر عراقی در این عملیات، تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس از بزرگترین نیروهای ایرانی در هشت سال دفاع مقدس بود که به عنوان کارآمدترین عملیات در دنیا معرفی شده است که سه هفته به طول انجامید.
آل‌علی از شگفتی‌های این عملیات در دنیا را ۱۶هزار نفر تلفات  و ۱۹هزار نفر اسیر عنوان کرد و افزود: در سالروز سوم خرداد برنامه‌های درخور شأنی با ۳۰۰عنوان برنامه شاخص اجرا خواهد شد.
ویژه برنامه با حضور فرمانده گردانهای موفق هشت سال دفاع مقدس و جمع‌آوری تاریخ شفاهی از این فرماندهان، از برنامه های ویژه دفتر حفظ آثار سپاه فجر فارس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است که مسئول این دفتر از آن یاد کرد.
وی از برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی «راوی شو» با موضوع تخصصی روایت دفاع مقدس در سطح کشور خبر داد و گفت: این برنامه در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
کشف استعدادهای هنری با موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس، از اهداف این برنامه است که آل‌علی از آن یاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار