استاندار مرکزی:

ترمیم اعتماد عمومی،بزرگترین پروژه دولت در کشور/تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان شتاب می‌گیرد

فرزاد مخلص الائمه گفت: تا زمانی که این رشد اقتصادی محقق نشود بسیاری از مشکلات کشور باقی خواهد ماند و نمی‌توان از این عرصه‌های سخت عبور کرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۴۸۶
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان تفرش با اشاره به کانون تمرکز فعالیت های دولت سیزدهم از شهریورماه سال گذشته تاکنون بر موضوع مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: خوشبختانه از تلفات روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر، با تلاش مسئولان و کادر درمان، واردات واکسن و تولیدات فراوان که امروز تمهیدات صادرات آن در حال انجام است، به دو تا سه مورد تلفات در روز رسیده است و امیدواریم که شرایط کشور به وضعیت عادی بازگردد و موج دیگری از بیماری را تجربه نکنیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم کانون تمرکز فعالیت‌های خود را در سال ۱۴۰۱ بر موضوع رشد اقتصادی قرار داده است، افزود: تمرکز بر مسئله رشد اقتصادی وظیفه دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور است و باید نسبت به این امر توجه داشته باشند. در این راستا دولت رقم هشت درصد رشد اقتصادی را برای سال جاری در نظر گرفته است که امیدواریم با درایت دستگاه‌های مسئول، این هدفگذاری محقق شود و سهم ۷.۲ درصدی استان مرکزی در این رشد اقتصادی نیز تحقق یابد.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه برای تحقق این هدف نیازمند یاری همه مردم هستیم، گفت: تا زمانی که این رشد اقتصادی محقق نشود بسیاری از مشکلات کشور باقی خواهد ماند و نمی‌توان از این عرصه‌های سخت عبور کرد.

وی افزود: در کنار این هدفگذاری، در اسفندماه سال گذشته، سند تحول دولت مردمی تدوین و ابلاغ شد که شامل ۱۳۴ چالش کشور، ۱۳۴ چرخش بخشی و ۱۰ چرخش تحول‌آفرین، ۱۰۲۳ برنامه و اقدام علمیاتی در ۳۷ موضوع در حوزه‌های مختلف می‌شود و اگر در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت(پایان سال ۱۴۰۱)، میان‌مدت(پایان سال ۱۴۰۲) و بلندمدت(پایان کار دولت سیزدهم) این سند اجرایی شود، می‌توان تحول را در کشور تجربه کرد و لازم است که حتما همه دستگاه‌های اجرایی به منظور تحقق این سند پای کار باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امکان تجدیدنظر و ویرایش سند در نظر گرفته شده است، افزود: اجرای برخی از برنامه‌های این سند نیازمند تدوین و تصویب قانون است که وظیفه آن به معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری سپرده شده است تا در تعامل با مجلس، اجرای سند تسهیل شود و در کنار آن نیز وضعیت مطلوب در کشور رقم بخورد.

وی تصریح کرد: متاسفانه سطح اعتماد عمومی در جامعه آسیب دیده و امید مردم کاهش یافته است و مقام معظم رهبری احیای اعتماد و امید در بین مردم را به دولت سیزدهم دستور داده‌اند و به گفته ریاست جمهوری بزرگترین پروژه دولت در کنار همه مسئولیت‌ها و برنامه‌ها، ترمیم اعتماد عمومی است تا افزایش رضایتمندی و امید به آینده حاصل شود.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: ایجاد ناامیدی و یاس در میان نسل جوان یک حرام شرعی و ملی است، قطعا نگرانی برای آینده و وضع موجود ایرادی ندارد و می‌تواند حرکت‌آفرین باشد، اما ناامیدی پذیرفتنی نیست و نباید در جامعه ترویج شود و مسلما دستگاه‌های اداری و قضایی باید در مسیر امیدآفرینی حرکت کنند چراکه هر موفقیتی در سبد توفیق نظام قرار می‌گیرد و موظف به حمایت از برنامه‌هایی هستیم که برای مردم انتفاع داشته باشد.

وی با بیان اینکه عرصه خدمت و مسئولیت، عرصه پاسخگویی است، گفت: بابت مسئولیت و اختیاری که واگذار شده است، باید در محضر الهی و مردم  پاسخگو باشیم، اما معمولا در فاصله بین توقع و فعالیت و اقدامات، نارضایتی شکل می‌گیرد و باید به میزان توان این فاصله را کاهش دهیم و قطعا لازمه کاهش این فاصله، ندادن وعده ای است که محقق نشود و انجام اقدامات جهادی و شبانه‌روزی است.

استاندار مرکزی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وعده و شعار اجرا نشده عامل نارضایتی و آسیب به اعتماد عمومی است، گفت: تصمیم دولت در ابتدای امسال این بود که هشت نظام اساسی کشور از جمله نظام یارانه‌ای کشور را اصلاح کند، در سال گذشته طبق مجوز مجلس شورای اسلامی، دولت مجاز به استفاده از هشت میلیارد دلار ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومان برای واردات و تامین کالاهای مورد نیاز مردم بود که این رقم که برای ۱۲ ماه تعیین شده بود در ۵ ماهه نخست صرف شد و در کنار آن به صورت مکرر تغییر قیمت‌ها را تجربه کردیم و در واقع هشت میلیارد دلار تا پایان سال گذشته، ناچارا به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید تا اقلام مورد نیاز مردم تامین شود.

وی بیان کرد: تامین این ارز در شرایطی انجام شد که در برخی از برهه‌های زمانی هیچ گونه فروش و صادرات نفت انجام نگرفت و خوشبختانه امروز تفکر و رویکرد مدیران صنعت نفت، از نگرش ضد صادرات و نگرش ضد منافع مردم به نگرش حفظ منافع مردم و فروش نفت تغییر کرده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار