کارشناس مذهبی:

مادران باید فرزندانی مسئولیت پذیر و با استقامت تربیت کنند تا زمینه سازی ظهور را فراهم کنند

حجت الاسلام علی دوست، کارشناس مذهبی در نشست بصیرتی سیاسی حوزه ۲۱۴ بسیج حضرت رقیه(س) گفت: مادران باید فرزندانی مسئولیت پذیر و با استقامت تربیت کنند تا زمینه سازی ظهور را فراهم کنند.
کد خبر: ۹۴۳۷۱۷۹
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

حجت الاسلام علی دوست، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: انتظار فرج یک عمل است که برای رسیدن به آن باید استقامت داشت.

وی افزود: برخی انتظار فرج را منفی معنا کرده اند و معتقدند جامعه باید مملو از تباهی و گناه شود تا حضرت حجت(عج) ظهور کنند، ‌همچنین برخی عدم زمینه سازی را علت ظهور نکردن امام عصر(عج) می دانند که در اینجا مقصود کسانی است که تنها به دعا کردن مشغول بوده و عملی انجام نمی دهند، در حالی که انتظار پویا و جامع دارای حرکت و عمل است و مادر باید فرزندانی مسئولیت پذیر و با استقامت تربیت کند تا زمینه سازی ظهور را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تغییر دادن اهداف و نوع شیوه زندگی کردن نوجوانان و جوانان است گفت: وظیفه امروز ما اقدام و فعالیت برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی عج می باشد و باید در این زمینه تبلیغات و کار فرهنگی را گسترش داد.

این کارشناس مذهبی،  نخستین نقش زن مسلمان برای تربیت نسل منتظر را تشکیل یک خانواده پاک دانست و گفت: کلید سالم بودن خانواده در دستان مادر است و مادر می تواند با عفت، حیا و پاکدامنی خود، نقش تاثیرگذاری در تربیت فرزندان داشته باشد، فرزندانی که در برابر هجمه های مختلف، دچار افتادگی و تزلزل نشوند.

وی در این نشست به دو روایت از اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: به نقل از امام صادق (ع) آمده که اگر منِ امام صادق در زمان امام زمانم بودم خادمش میشدم و روایت  بعدی از پیامبر (ص) به  امام علی (ع) بوده که اگر یک نفر به دست تو هدایت بشود از هرآنچه خورشید به آن می تابد ارزش و اهمیتش بالاتر می باشد.

حجت الاسلام علی دوست بیان داشت:  تاریخ که درحال تکرار است و حکومت جمهوری اسلامی ایران با حکومت امام حسن (ع) شباهت دارد، امام حسن (ع) برای حفظ و ماندگاری دین اسلام ناچار به صلح شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید ولایتمداری را گسترش دهیم زیرا دشمن تمام هدف و تمرکز خود را  امروزه  روی مسئله کم رنگ کردن ولایتمداری است.

خبرنگار: سپیده بهرامی

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار