سردار اکبری:

کنگره ملی شهدای عشایری یک کار فرهنگی ماندگار است

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: کنگره ملی شهدای جامعه عشایری یک کار فرهنگی ماندگار و بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۹۴۳۸۹۸۲
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) عصر دوشنبه در حاشیه آخرین جلسه هماهنگی کمیته های کنگره ملی بزرگداشت10 هزار شهید جامعه عشایری کشور،  ضمن تقدیر از هم افزایی مجموعه های مختلف در ارتباط با آمادگی برگزاری کنگره به میزبانی چهارمحال و بختیاری، گفت: روز های پایانی برای برگزاری این کنگره عظیم در حال سپری است و روز شمار به دقیقه شمار تبدیل شده است.

سردار اکبری، برگزاری این کنگره را یک کار فرهنگی ماندگار و بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: امیدواریم با مدیریت مطلوب مدیران استانی یک کار فرهنگی ماندگار با عنوان کنگره ملی شهدای عشایر برای اولین بار در سطح کشور رقم بزنیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: ایامی که گذشت سفر ریاست جمهوری به استان بود و ایشان نیز در همه جلسات مردمی شهرستانی و حضور مردم، سخنرانی های خود و جلسات شورای اداری به اهمیت این کنگره ملی اشاره داشتند.

وی از خدمت رسانی در قالب شعار محوری این کنگره «10هزار شهید، 10هزار خدمت» را یادآوری کرد و گفت: بالغ بر 6 میلیارد تومان خدمت توسط گروه های جهادی دامپزشکی در راستای استقبال از کنگره شهدای عشایر خدمت رسانی به عشایر محروم و مناطق صعب العبور استان انجام گرفت.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) تصریح کرد: در شهرستان لردگان نیز علاوه بر بحث گروه های جهادی دامپزشکی، گروه های پزشکی حضور پیدا کرده و 400 الی 500 خدمت در حوزه دندانپزشکی و پزشکی توسط جهادگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.

اکبری، با تأکید بر ضرورت فضا سازی برای این کنگره ملی ، اظهار کرد: کنگره شهدای عشایر در روز های 29 و 30 و 31 خرداد ماه جاری برگزار می شود و فضاسازی سطح شهرستان ها و مرکز استان باید هرچه سریعتر انجام گیرد.

وی پذیرایی از مهمانان را از بحث های مهم دیگر دانست و گفت: مهمان پذیری و مهمان نوازی و مهمان داری ما در استان امتیاز مثبتی برای ما محسوب می شود.

اکبری در پایان گفت: روز 29 خراد شب شعر ، روز 30 خرداد تجلیل از شهدای مدافع حرم جامعه عشایری و 31 خرداد نیز روز اجلاسه کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور می باشد و متعاقبا مکان و زمان برگزاری را به اطلاع هم استانی ها می رسانیم.

گفتنی است؛ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه با اشاره به اینکه مجاهدت‌ها برای برگزاری این کنگره قابل تقدیر است، با تأکید بر رصد مستمر اوضاع کمیته‌های برگزارکننده کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان تا روز برگزاری، فضاسازی برای کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری را بسیار حائز اهمیت دانست.

حسین میرزایی، افزود: باید از ظرفیت تمامی رسانه‌های مکتوب و مجازی برای پوشش رسانه‌ای کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور در استان استفاده شود، نباید تفاوتی بین رسانه‌ها باشد، از فضای شبکه شاد برای اطلاع‌رسانی استفاده شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اسکان و پذیرایی مهمانان در کنگره شهدای عشایر مورد توجه باشد، بیان کرد: مادران و پدران شهدا به‌صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند، مسائل بهداشتی در طبخ غذا و اسکان مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: از ظرفیت نیروهای اورژانس و سایر دستگاه‌های خدماتی برای ارایه خدمت در کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور استفاده شود، تا کنگره‌ای در شان شهدا برگزار شود.

ارسال نظرات