مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تأکید کرد؛

ضرورت انجام اقدامات حمایتی از جامعه معلولان/ مسائل مربوط به شرکای اجتماعی بهزیستی فورا حل شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: اقدامات حمایتی از جامعه معلولان به ویژه اعمال تخفیفات مربوط به تامین اجتماعی و تکالیف حمایتی تسهیلاتی مندرج در قانون درباره جامعه هدف بهزیستی باید اعمال شود.
کد خبر: ۹۴۳۹۰۳۳
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، جلسه شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با حضور رؤسا و مدیران با محوریت هماهنگی های بین دستگاهی در خصوص ارائه گزارش عملکرد دستگاه های عضو، چالش های مراکز و مؤسسات دولتی تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان، مهارت آموزی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی، نشریه اطلاع رسانی شورای هماهنگی، اختصاص کارگزاری ویژه بیمه اجتماعی خبرنگاران و موضوع آموزش های رایگان کارکنان دستگاه های اجرایی وزارت مردم و خانواده های آنان در محل اداره کل بهزیستی استان البرز برگزار شد.

ضرورت انجام اقدامات حمایتی از جامعه معلولان/ مسائل مربوط به شرکای اجتماعی بهزیستی فورا حل شود

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این جلسه ضمن استماع گزارشات دستگاه های اجرایی در خصوص عملکرد مجموعه تحت امر خود، با توجه به دستور جلسه شورای هماهنگی و شنیدن مشکلات مربوط به چند مؤسسه توانبخشی و نگهداری از معلولین در استان، بر حل فوری مسائل مربوط به شرکای اجتماعی بهزیستی به لحاظ حساسیت های خدمت رسانی به جامعه هدف تأکید کرد.

وی عنوان کرد: همه ظرفیت های موجود هم در بخش حاکمیتی و هم در بخش حمایتی باید خدمت به مراکز و مؤسسات خدمات رسان در بخش معلولین و توانخواهان تحت پوشش بهزیستی قرار گیرد. انتظار می رود مجموعه های حمایتی مالی دستگاه های اجرایی در وزارت مردم همچون بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید موانع دریافت تسهیلات اشتغال به ویژه برای جامعه هدف بهزیستی را کاهش دهد و در ایجاد اشتغال این بخش از جامعه با نگاه دلسوزانه بیشتری حرکت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه اقدامات حمایتی از جامعه معلولان به ویژه اعمال تخفیفات مربوط به تامین اجتماعی و تکالیف حمایتی تسهیلاتی مندرج در قانون درباره جامعه هدف بهزیستی باید اعمال شود، افزود: این سه مجموعه حمایتی در بخش مالی و منابع اعتباری در حمایت های مربوط به تسهیلات ازدواج ، فرزندآوری و جمعیت جوانی و حمایت از اشتغال در بخش اجرای تبصره 18 و مابقی تکالیف قانونی خود در این مدت اقدامات موثری داشتند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها