خبرهای داغ:
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان:

۲۱ هزار نفر در ملایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

همدان-مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر در شهرستان ملایر تحت پوشش این صندوق هستند.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۶۸
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی سماواتی روز پنجشنبه ۹ تیر در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان ملایر سهمیه استان همدان از صندوق بیمه روستایی و عشایری را یک میلیون خانوار دانست و اظهار کرد: افراد فاقد بیمه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر در شهرستان ملایر تحت پوشش این صندوق هستند که از این تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ نفر مربوط به رانندگان، ۶۲۳ نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، ۱۷ هزار و ۳۱۰ نفر از روستاییان، ۶۸۵ نفر از ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۱۴۹ نفر از عشایر و یک هزار و ۳۴۶ نفر از کشاورزان این شهرستان تحت  پوشش بیمه صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تعداد کل مستمری‌بگیران ماهانه این شهرستان در صندوق را یک هزار و ۴۶ خانواده دانست و گفت: از این تعداد ۷۴ خانواده مستمری سالمندی، ۱۱۲ خانواده مستمری از کار افتادگی، ۶۶۲ نفر مستمری بازماندگان و ۱۹۸ نفر مستمری پیش از موعد از صندوق دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت هفت کارگزاری در شهرستان ملایر مطرح کرد: امسال سهمیه این صندوق به تفکیک بخش‌ها و روستاها مشخص و به بخشداران و دهیاران ابلاغ شده است.

سماواتی با بیان اینکه عملکرد بخش مرکزی از نظر جذب بیمه‌شدگان نسبت به سایر بخش‌های تابعه ملایر برتر است، خاطرنشان کرد: این شهرستان پس از همدان رتبه دوم استان را در تعداد بیمه‌شدگان این صندوق دارد و در سه ماهه امسال ۳۸۰ نفر معادل ۱۰ درصد از سهمیه این شهرستان محقق شده است.

* لزوم افزایش تعداد دفاتر کارگزاری بیمه در شهرستان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست کرد: حرفه‌هایی از جمله خیاطان یا منبت کاران که به صورت ویژه در شهرستان فعال بوده و تحت پوشش بیمه نیستند، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه به ۲۰ هزار خیاط در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: بیمه شدن این حرفه‌ها، خدمت بزرگی به آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه گستره خدمات صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان می‌تواند بیشتر باشد، افزود: مجلس شورای اسلامی می‌تواند این صندوق را بارورتر کند تا کشاورزان و روستانشینان خدمات بیشتری دریافت کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار همراهی همه مجموعه‌های ذیربط برای جذب سهمیه بیمه شدگان در استان شد و مطرح کرد: ۱۹ تا ۲۱ درصد از سهمیه حوزه‌های مختلف استان مربوط به شهرستان ملایر است و چنانچه مدیری نتواند این میزان را جذب کند از غافله عقب مانده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نیازمندی‌های شهرستان و مراجعات مردمی، یک دفتر کارگزاری بیمه برای شهرستان کم است، خواستار افزایش تعداد دفاتر کارگزاری بیمه در شهرستان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار