اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی

به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران کوثر بخش راین ایجاد اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در بخش صادرات گل محمدی ۴۵ نفر شغل ایجاد شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۹۱۰
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرنگاری بسیج از کرمان،به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران کوثر بخش راین و پایگاه حضرت معصومه (س)ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) ودر زمینه اقتصاد مقاومتی وایجاد اشتغالزایی در زمینه تولید و خشک  کردن وصادرات گل محمدی ۴۵ نفر شغل ایجاد شد

فرمانده پایگاه حضرت معصومه (س)گفت :به سبب داشتن آب و هوای مناسب و پتانسیل بالایی برای کشت گیاهان داروی یا گل محمدی یکی از گیاهان است که به سبب درآمد زایی و ارز آوری بالا و نیاز آبی پایینی که دارد از سوی جوامع محلی نیز با اقبال خوبی مواجه شده است و بهره گیری از این ظرفیت میتواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در بخش راین و رفع بیکاری شود.

وی افزود:گل محمدی یکی از گیاهان است که درسال های گذشته از سری منابع طبیعی وآبخیزداری و جهاد کشاورزی بسیار مورد توجه قرار گرفته همچنین این گیاه به سبب درآمدزایی بالا نیاز به آبی پایینی که دارد از سوی بخش های محلی نیز با استقبال خوبی مواجه شده است .

مهم ترین محصولی که از گل محمدی به دست می آید گلاب است، اما مردم از گلبرگ های این گل به صورت خشک شده بیشتر استفاده می کنند.واین محصول خواص درمانی هم دارد. اسانس گل محمدی فراورده دیگر آن است که قیمت بالایی داشته ودر بازار به خوبی فروش می رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار