در دیدار رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران از آسایشگاه خیریه کهریزک مطرح شد؛

مدرسه اختصاصی شطرنج در آسایشگاه خیریه کهریزک راه اندازی می شود

دکتر تأمینی رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ورزشکاران شطرنج باز معلول و سالمند ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک، بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در فدراسیون شطرنج به منظور ارتقاء سطح این ورزش سودمند و مفید بین علاقمندان این حرفه، تأکید کرد..
کد خبر: ۹۴۴۳۱۲۱
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛ رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران با حضور در آسایشگاه خیریه کهریزک، به دیدار ورزشکاران معلول و سالمند رفت تا از آمادگی این فدراسیون برای حمایت همه جانبه جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی بازیکنان شطرنج در کهریزک خبر دهد.

دکتر تأمینی همچنین در نشست مشترک با مدیران آسایشگاه خیریه کهریزک، راهکارهای مختلف برای پیشبرد اهداف مورد نظر فدراسیون شطرنج را به بحث و تبادل نظر گذاشت.

وی با ابراز خرسندی از  حضور در این مرکز خیریه، گفت : علاقمند هستیم علاوه بر تأمین ملزومات مورد نیاز، با اعزام مربیان کارآزموده و مجرب کمک شایانی در پیشرفت بازیکنان شطرنج در کهریزک عهده دار باشیم.

دکتر تأمینی افتتاح مدرسه اختصاصی شطرنج را از دیگر برنامه‌های خود در کهریزک عنوان و تصریح کرد : با انجام کار به صورت تخصصی و استفاده از ظرفیت‌های کمیته معلولین فدراسیون، می توان کار را تا جایی پیش برد که مسابقات استانی، کشوری و در نهایت اعزام به مسابقات خارجی را در برنامه ریزی های لازم قرار داد.

رئیس فدراسیون شطرنج، برگزاری کلاسهای آموزشی شطرنج، کارگاههای روانشناسی و تقویت حافظه و نیز جلوگیری از آلزایمر را از دیگر دستاوردهای طرح مورد نظر خواند و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک، شاهد پیشرفت سریع و چشمگیر سالمندان و معلولین در رشته پرطرفدار شطرنج در کهریزک باشیم.

در ابتدای این دیدار، دکتر نحوی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه توانبخشی معلولین و سالمندان همواره از دغدغه های اصلی در کهریزک است، گفت : شطرنج به عنوان یک بازی فکری و پرطرفدار، می تواند کمک زیادی به جلوگیری از خمودگی و بروز بیماریهای روحی و روانی در مددجویان داشته باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد : مطابق آمار های موجود، در حال حاضر ۶۵ نفر از معلولین و سالمندان به صورت جدی و پیگیر در ۳ سطح عادی، متوسط و قوی مشغول بازی شطرنج در آسایشگاه هستند که قطعاً با تمهیدات لازم، می توان این آمار را به صورت قابل توجهی افزایش داد.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک همچنین اذعان داشت : همان طور که در رشته های ورزشی تنیس روی میز و بوچیا قهرمانان ملی در آسایشگاه زندگی می کنند، چشم انتظار روزی هستیم که  شطرنج بازان در سطح ملی را نیز در کهریزک به همگان معرفی نماییم.

  •  

 

ارسال نظرات