حجه الاسلام قاسم اردکانی:

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب زمینه ساز و تثبیت کننده امنیت اجتماعی و روانی است

به مناسبت روز عفاف و حجاب و با حضور حجه الاسلام اردکانی سخنرانی با موضوع عفاف و حجاب در پارک کوثر شهرستان مهریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۴۹۲۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، حجه الاسلام قاسم اردکانی در خصوص عفاف و حجاب گفت: در تمام احکام و دستورهای دین ریشه عقلانی وجود دارد و همه ما لزوم توجه به ظاهر دین را می دانیم اما لزوم توجه به عقلانیت چیزی است که مورد بی توجهی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: عفاف، حجاب و پوشش اسلامی به عنوان سرمایه‌های اصلی اجتماعی یک جامعه مطرح هستند و ترویج این فرهنگ، زمینه‌ساز و تثبیت‌کننده امنیت اجتماعی و روانی است.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه مهریز اظهار کرد: فرهنگ‌سازی کارکردی در موضوع حجاب و عفاف باید با تکیه بر مبانی دینی و اعتقادی و با به‌کارگیری روش‌های به‌روز تربیتی صورت پذیرد.
وی تصریح نمود: حجاب یک ارزش انسانی است که در جوامع متمدن قبل از اسلام هم بوده و اسلام آن را تایید کرده است.
اردکانی حجاب اسلامی را ساز و کار حضور زن در اجتماع دانست نه ممانعت از حضور او در اجتماع و حجاب را محدودیت برای مردهای هرزه دانست نه برای زنان.
وی با اشاره به اینکه حجاب زن ایرانی مسلمان بعد از انقلاب مانع پیشرفت او نشد بلکه تمام پیشرفت های علمی، هنری و ورزشی زنان ما مربوط به بعد از انقلاب است.
این فعال فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: قانون حجاب در جامعه اسلامی یک قانون عقلی است و باید مسئولین و دستگاه های ذیربط وظایف خود را در این زمینه انجام بدهند.
دکلمه خوانی، نمایش تئاتر حلقه صالحین نوجوانان از پایگاه حضرت مریم، قرائت میثاق نامه، توزیع بسته فرهنگی توسط پایگاه مطهره، برگزاری مسابقه‌ موضوع من حجاب را دوست دارم و برپایی غرفه حجاب و عفاف از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار