خبرهای داغ:
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

غدیر؛ بزرگترین رویداد تاریخ اسلام است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: غدیر بزرگترین واقعه تاریخ اسلام پس از بعثت و‌شناسنامه و هویت تشیع است.
کد خبر: ۹۴۴۵۱۱۷
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی؛ جت الاسلام والمسلمین محمد حسنی روز شنبه در مراسم مشترک منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی و پایگاه هوایی شهید بابایی به مناسبت  گرامی‌داشت  دهه ولایت، گفت: غدیر بزرگترین واقعه تاریخ اسلام پس از بعثت است و به همین دلیل از این واقعه به عنوان عیدالله الاکبر یاد می شود.

وی به فرازهایی از جریان غدیر خم اشاره کرد و ادامه داد: طی این مراسم، پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) را به عنوان رهبر و حاکم پس از خود برای جهان اسلام معرفی کرد.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: متاسفانه برخی با برداشت‌های متفاوت، این واقعیت بزرگ تاریخی را تحریف کردند و با برداشتی حداقلی القا کردند که سفارش پیامبر به دوست داشتن و محبت نسبت به حضرت علی (ع) است.
وی تصریح کرد: محبت و دوست داشتن امری باطنی و درونی است و دستور دادن به آن امری غیر عقلی است چرا که دستور به امورات ظاهری تعلق می گیرد و نمی‌توان کسی را مجبور به دوست داشتن کسی کرد، آن هم طی مراسمی که برگزاری آن مشقت فراوانی برای مسلمانان داشت و در گرمای هوای بی سابقه و طاقت فرسایی رخ داده است.
حجت‌الاسلام حسنی تصریح کرد: در حالی‌که واقعیت این است که پیامبر اکرم (ص) در پی این بودند که دستور خداوند را اجرا نموده و حضرت علی (ع) را به عنوان حاکم جامعه اسلامی پس از خود معرفی نماید.
وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ع) و رهبر معظم انقلاب در خصوص بزرگداشت این روز، تصریح کرد: مساله اصلی تبیین این است که روح غدیر جعل حکومت و نصب امامت است و برپایی جشن و چراغانی در عید غدیر فرع است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به دور شدن جامعه از دستورات پیامبر (ص) به واسطه انحراف در غدیر، اظهار کرد: به واسطه این انحراف فجایع و حوادث غم‌باری مثل خانه‌نشینی ولایت، واقعه کربلا و دوران تبعید، زندانی شدن و شهادت ائمه (ع) در تاریخ اسلام بوجود آمد.
وی ادامه داد: با این انحراف سازماندهی شده، حکومت اسلامی قرن ها به دست نااهلان افتاد و خلفای جور بنی‌امیه و بنی‌عباس در لباس نفاق به حکومت اسلامی رسیدند و شیعه و عالمان به حق آن تحت شدیدترین تدابیر امنیتی یا در تبعید به سر بردند و یا مظلومانه به شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام حسنی پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷  را اصلاح و بازگشت مسیر حکمرانی اسلامی به جایگاه اصلی خود عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) بعد از حدود ۱۴ قرن به عنوان یک رهبر آگاه، با تقوا و شجاع با همراهی ملت جان بر کف و مومن ایران اسلامی این اصلاح را به ثمر رساند.
وی اضافه کرد: امروز دشمن وجود چنین حکومتی را که بر پایه و اساس آموزه های ناب اسلام است را برنمی‌تابد و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به آن فروگذار نیست.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: آگاهی عمیق از تاریخ به ما این نکته را می فهماند که باید قدر این نعمت الهی یعنی حکومت اسلامی بر پایه آموزه های تشیع را بدانیم و در هر نقطه ای که ایستاده‌ایم قدمی در راه تحکیم آن برداریم چرا که در مقابل مجاهدت و شهادت  شیعیان در طول تاریخ مسئولیم.
وی اظهار کرد: به گواهی تاریخ ملت ایران همواره در دفاع از مکتب الهی اهل بیت عصمت و طهارت سینه سپر کرده و مسیر پاسداری از اسلام را تا پای جان ادامه خواهد داد.
حجت‌الاسلام حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مشترک این مراسم، تصریح کرد: کنار هم قرار گرفتن کارکنان پدافند هوایی و نیروی هوایی اصفهان، نمادی از وحدت،  همدلی و انسجام درونی نیروهای مسلح است که موجب ناامیدی دشمن و باعث شادی قلب دوستان انقلاب است.
وی با گرامی‌داشت یاد شهدا به ویژه دو شهید خلبان قاسم زمانی و محمد جواد بای از خلبانان شهید پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان، گفت: راه شهدا، پایداری و استقامت در راه تحقق آرمان های آنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار