خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان بهار تأکید کرد

ضرورت انتقال فرهنگ شهادت به نسل جدید

همدان-امام جمعه بهار بااشاره به اهمیت زنده نگه داشتن نام ویاد خاطره شهدا گفت:کوچکترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، انتقال فرهنگ شهادت به نسل جدید است تا با آشنا شدن جوانان با شهدا دستاوردهای مورد نظر حاصل شود.
کد خبر: ۹۴۴۵۶۴۰
|
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در جلسه هماهنگی دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان که به منظور برگزاری یادواره و انجام خدمات فرهنگی، عمرانی و اقتصادی به نام ۸ هزار شهید استان در شهرستان بهار با حضور ۱۲ کمیته شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا افتخار ما هستند و باید تکریم شوند.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن نام و یاد خاطره شهدا گفت: کوچکترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، انتقال فرهنگ شهادت به نسل جدید است تا با آشنا شدن جوانان با شهدا دستاوردهای مورد نظر حاصل شود.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: گام نهادن در این راه به معنای واقعی کلمه نیاز به همت دارد و طرح تعامل و ایجاد ارتباط عاطفی نوجوانان با خانواده شهدا در قالب «هر نوجوان یک خانواده شهید» می‌تواند گامی سازنده برای شناساندن شهدا و سبک زندگی شهدا به نوجوانان باشد.

فرماندار بهار و رئیس کمیته کنگره شهدا با اشاره به منزلت شهدا گفت: هرقدمی برای شهدا برداشته شود به طور قطع قابل تقدیر است و باید جوانان شجاعی که به درجه رفیع شهادت رسیدند و مدال افتخار شهادت را کسب کردند به عموم مردم نشان داده شوند.

روح اله نباتی بیان کرد: کنگره شهدا مسئله فرهنگی است و دستگاه‌های فرهنگی مغز متفکر کنگره هستند تا با استفاده از ظرفیت نویسندگان و روایات‌های متعدد از زندگی شهدا، خروجی فکری و فرهنگی ایجاد کنند و اهتمام ویژه به شناخت شهدا برای نسل جوان داشته باشند.

در ادامه نیز دبیران کمیته پیشنهادات خود را مبنی بر برگزاری کنگره شهدای شهر و روستاهای شهرستان بهار، طرح تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت تحت عنوان کنگره شهدا، جمع‌آوری خاطرات و دست نوشته‌های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سرکشی از خانواده معظم شهدا و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان، نصب المان‌های دفاع مقدس و بنای یادبود شهدا در سطح شهرستان و استفاده از آرم کنگره در برنامه‌های فرهنگی و خدماتی برای مزین شدن به نام شهدا، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی در خصوص سیره شهدا و دوران دفاع مقدس، فعالیت‌های جهادی، نامگذاری اماکن و پروژه ها به نام و یاد شهدای استان، برپایی نمایشگاه و همای‌های دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت اربعین و ایستگاه‌های صلواتی برای معرفی شهدای شهرستان به زائرین کربلا، اجرای طرح «هر هیئت یک خدمت به نام یک شهید» در سطح هیئات در ماه محرم، معرفی شهدا در بین دانش آموزان، تهیه و چاپ کتاب وصیت نامه ۶۰۰ شهید شهرستان و اجرای نمایش‌های هنری در حوزه دفاع مقدس، انعکاس اخبار کمیته‌ها در سطح فضای مجازی و... مطرح کردند.

در پایان جلسه احکام صادره از سوی استاندار و رئیس ستاد دومین کنگره شهداء استان همدان و شرح وظایف کمیته‌ها توسط فرماندار شهرستان بهار، امام جمعه شهرستان بهار و معاونت سیاسی فرماندار، به مسئولان کمیته دومین کنگره شهدای استان همدان در بهار اهدا شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار