رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

چهارمحال و بختیاری در پیشگیری از جرایم پیشتاز است

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در سفر به چهارمحال و بختیاری این استان را در پیشگیری از جرایم و استفاده از مجازات های جایگزین حبس پیشتاز دانست.
کد خبر: ۹۴۴۵۸۶۹
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین  احمدرضا پورخاقان صبح امروز در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با حضور در گلزار شهدای شهرکرد به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه با حضور در سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری، در جمع خبرنگاران با اشاره به سالها خدمت در این استان و اینکه خود را جزئی از این استان می داند،  گفت: نیروهای مسلح شاخص قوام هر جامعه ای و شاخص اقتدار نظام هستند و بحمدالله ما کمترین جرایم را در نیروهای مسلح دنیا داریم و در کشور هم باز کمترین آمار با توجه به نسبت جمعیت نیروهای مسلح مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.

حجت الاسلام والمسلمین  پورخاقان افزود: وقوع یک جرم در نیروهای مسلح هم زیاد است و ما باید کار را به جایی برسانیم که شاهد وقوع هیچ جرمی در بین نیروهای مسلح نباشیم.

وی ادامه داد: بحمدالله در راستای اجرای بند 5 اصل 156 قانون اساسی، پیشگیری از جرم هم در قوه قضائیه الحمدالله موفق بوده  و هم سازمان قضایی پیشتاز بوده است.

این مقام مسئول، با اشاره به کاهش جرایم با اجرای طرح پیشگیری از جرایم نیروهای مسلح در استان ها از سال 72 و همراهی فرماندهان نظامی و انتظامی، اظهار کرد: قاطبه جامعه از عملکرد نیروهای نظامی و انتظامی رضایت دارند.

وی در تشریح فراوانی جرایم نیروهای مسلح اظهار کرد: قبلا مشکلات اقتصادی و معیشتی و پایین بودن حقوق سربازان وظیفه باعث فراوانی جرمِ فرار از خدمت می شد، اما با طرح های اجرایی که یکی از آنها طرح«بازگشت به سنگر» بود و مربوط به این استان(چهارمحال و بختیاری) است، خیلی ها دعوت به خدمت شدند و در این طرح از کمال ارفاقات قانونی برخوردار می شوند.

وی، افزایش حقوق سربازان وظیفه طی دوسال گذشته از سوی ستاد کل نیروهای مسلح را باعث کاهش جرایم مربوط به فرار از خدمت سربازان وظیفه دانست و افزود: تأکید رئیس قوه قضائیه استفاده از مجازات جایگزین برای حبس است، تا تبعات برای خانواده ها نباشد.

پورخاقان گفت: استفاده از پابند الکترونیکی  آزادی محدود جغرافیایی به زندانی می دهد و یکی از استانهای پیشتاز در استفاده از پابند الکترونیکی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی در پایان نقش رسانه ها در زمینه کاهش جرایم در سطح جامعه و همچنین نیروهای مسلح را مؤثر دانست.

گفتنی است؛ هم اندیشی با مسئولان قضایی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان، دیدار با خانواده معظم شهداء از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور به استان چهارمحال و بختیاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار