دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان:

امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده رسیدن به تمدن اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده رسیدن به تمدن اسلامی و حیات طیبه است.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۹۱
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه آموزشی گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر در تیپ44 قمر بنی هاشم(علیه السلام) برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: امر به معروف و نهی از منکر لازم است که در جامعه اسلامی جدی گرفته شود و مورد توجه قرار گیرد تا این فریضه فراموش شده احیاءشود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی افزود: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر زنده شود بسیاری از فسادها و ناملایمات از بین می رود.

وی خاطر نشان کرد: باید مراحل امر به معروف و نهی از منکر را که بحث ضرورت و اهمیت، تعریف واژه امر به معروف، شرایط وجوب امر به معروف، احکام، آداب و موانع را جزء سرفصل اصلی امر به معروف و نهی از منکر بشناسیم.

احمدی افزود: امر به معروف و نهی از منکر حیات طیبه را در زندگی جاری می کند. منظور از حیات طیبه، رساندن بشریت به هدف ذاتی  است که پروردگار متعال به انسان عطا می کند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی  از منکر تضمین کننده  رسیدن به تمدن اسلامی و حیات طیبه است و هدف امام حسین(علیه السلام) از حرکت به سوی کربلا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

احمدی خاطرنشان کرد: چه بسا که بی توجهی مردم آن زمان و بی تفاوتی نسبت به این فریضه مهم حادثه گودال قتلگاه رابه وجود آورد.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اگر انسان در جامعه رفاه مادی، آسایش، پیشرفت و آبادانی دنیا و آخرت می خواهد باید این فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند و مورد توجه جدی قرار دهد تا بسیاری از اختلاس های میلیاردی، فسادها، اعتیاد و بی بند و باری در جامع ریشه کن شود.

دبیر ستاد امر به معروف نهی از منکر استان در ادامه شرایط تحقق دولت اسلامی و تمدن اسلامی را تشریح کرد و در پایان گفت: همراهی مردم شرط اصلی برای تحقق آرمانهای والای اسلامی و انقلابی و رسیدن به تمدن اسلامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار