دبیر سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر بسیج استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»خبر داد

برگزاری جشنواره ملی تئاتر بسیج "سودای عشق"در پاییز

زنجان - دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان زنجان از برگزاری جشنواره ملی تئاتر بسیج سودای عشق در آذر ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۴۴
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

محبوبه نوری در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)،اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان کشور در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ ناب بسیج و توجه و تلاش بر انجام منویّات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در باب بسط و توسعه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و تلاش در بازتاب هنرمندانه و متعهدانه فعالیت‌ها و دستاوردهای شجره طیبه بسیج و مهارت افزایی شبکه جوان بسیج، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج را برگزار می‌کند.

 

برگزاری جشنواره ملی تئاتر بسیج

 

 

وی با بیان اینکه امسال جشنواره ملی تئاتر بسیج (سودای عشق)به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود،عنوان کرد: این جشنواره با رویکرد ویژه به تنوع شکلی و موضوعی و توجه بر انواع گونه‌های درام در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می گردد. 

 

 

 

 

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان زنجان با اشاره به اینکه این جشنواره 11 اولویت موضوعی و ساختاری را شامل می شود،تصریح کرد: بازتاب هنرمندانه فعالیت های بسیج در امور اجتماعی و اقتصادی،فرهنگی و هنری،حضور بسیج در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی، انعکاس هنرمندانه حضور بسیج برای کنترل و مهار ویروس کووید۱۹، معرفی چهره های شاخص بسیجی در عرصه های علمی و سیاسی و فرهنگی، آسیب ها و کارکرد های مثبت فضای مجازی، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب(اعتیاد، فضای مجازی، طلاق، سبک زندگی ایرانی اسلامی)،توجه ویژه بر اهمیت خانواده، فرهنگ و سنن بومی، نگاه و رویکرد ویژه بر گونه کمدی  از جمله مهمترین اولویت های موضوعی و ساختاری جشنواره ملی تئاتر بسیج محسوب می شود.

 

 

 

نوری با اشاره به اینکه جشنواره ملی تئاتر بسیج جز جشنواره های بزرگ و مطرح کشور است،تأکید کرد:این جشنواره بستر و ظرفیت مناسب جهت فرهنگ سازی در جامعه را دارد. 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه مرحله استانی این جشنواره در زنجان برگزار خواهد شد، اظهار داشت:برگزیدگان مرحله کشوری به جشنواره فجر معرفی خواهند شد.

 

 

 

این مسئول با اشاره به بخش‌های این جشنواره، افزود: جشنواره سودای عشق در 3 بخش، نمایش صحنه‏‌ای و نمایش خیابانی از بخش‌های استانی جشنواره و بخش نمایشنامه‌نویسی نیز در مرحله کشوری جشنواره برگزار شده و علاقه‌مندان در بخش نمایشنامه‏‌نویسی تا اول مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه  مرکزی ارسال کنند. 

 

 

 

نوری با بیان اینکه علاقمندان می توانند در بخش نمایش صحنه ای و خیابانی فیلم آثار خود را  در قالب سی دی به دبیرخانه استانی جشنواره واقع در فرهنگسرای امام خمینی (ره)  ارسال کنند،بیان داشت:بازبینی نمایش‌ها هفته اول مهرماه  آغاز می‌شود و نمایش‌های منتخب در تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد با حضور در جشنواره استانی باهم به رقابت خواهند پرداخت. 

 

 

 

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر بسیج استان زنجان در پایان با بیان اینکه با همکاری اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان فضای مناسب جهت تمرین گروه ها در اختیار آنها قرار داده می شود،خاطر نشان کرد:علاقمندان می توانند  برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر بسیج (سودای عشق) واقع در فرهنگسرای امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار