پیام تبریک مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز تشکلها و مشارکتهای اجتماعی

مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی ۲۲ مرداد روز تشکلها و مشارکتهای اجتماعی را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۴۵۰۹۸۰
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج کهکیلویه و بویراحمد، متن این پیام به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم 

کشورها برای پیشرفت و توسعه همه جانبه خود در تمامی عرصه‌ها باید تشکل هایی را که برخاسته از بطن مردم هستند با خود همراه کنند و بدون شک جامعه توسعه یافته محصول مشارکت آگاهانه، هدفمند و مطالبه گر نخبگان آن جامعه در عرصه های مختلف است، قطعاً دولت ها حتی در جوامع پیشرفته به تنهایی قادر به انجام همه امور نخواهند بود، بنابراین ضرورت حضور فعالان برای انجام امور برجای مانده و تقویت امور درحال اجرا آشکار است. امروزه یکی از مبادی ورودی مشارکت مردم به منظور ایفای نقش در مسیر توسعه جوامع، ایجاد تشکل ها است. در واقع سازمان های مردم نهاد و تشکل‌ها به مشابه ستون های قوی و مستحکم و درعین حال ظریف و زیبایی هستند که امکان ساخت بنایی فاخر همان جامعه توسعه یافته بر فراز آنها میسر می شود. در ایران ۲۲ مرداد را روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی نامگذاری کرده‌اند.

بدون تردید میزان توسعه یافتگی هر جامعه با میزان مشارکت مردم آن در امور ارتباط مستقیم دارد، مشارکت مردم در قالب تشکلها و یا سازمانهای مردم نهاد تبلور می یابد و نقش این سازمانها آنقدر حیاتی است که در نظام های حاکمیتی از آنها به عنوان قوه چهارم نام می برند.
سازمانهای مردم نهاد به مثابه ستونهای جامعه هستند، هر چقدر این ستونها محکمتر و کارامدتر باشند به همان میزان در میزان توسعه یافتگی آن جامعه موثرند، البته نوع نگاه دولت ها تعیین کننده شعاع دایره اثر سازمانهای مردم نهاد است، فراهم آوردن سازو کارهای قانونی جهت ایجاد، گسترش و حمایت از تشکلها وظیفه دولت هاست، انجام درست این وظیفه زمینه ساز افزایش مشارکت های موثر مردمی است، در طرف مقابل نگاه محدود و تنگ به سازمانهای مردم نهاد سرخوردگی مردم و تنها ماندن دولت ها را در پی دارد، منحنی سینوسی ایجاد تشکلها در کشور در دهه های اخیر موید تفاوت نگاه دولت ها به موضوع است.

بیاییم روز مهم تشکل ها و مشارکت مردمی را با ترویج خیر خواهی و فرهنگ سازی نیکوکاری در جامعه بزرگ شمرده و در گسترش سرمایه اجتماعی کشور نقش خود را ایفا کنیم و شکرگزار باشیم.

 ضمن تبریک روز تشکلها و مشارکت های اجتماعی (۲۲مرداد) از مساعی، همکاری و همراهی مردم کهگیلویه و بویراحمد در انجام رسالت خطیرارتقای سطح کمی وکیفی خدمات بخش سلامت به مردم فهیم استان برای آنها از درگاه خداوند سبحان سربلندی مسئلت می نماییم .

مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار