رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان خبر داد

توزیع ۵۰هزار بسته گوشت قربانی حسینیه اعظم در زنجان/ندای یا حسین(ع) رمز موفقیت شیعیان است

زنجان_رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از توزیع ۵۰هزارگوشت قربانی دومین قربانگاه جهان اسلام در مناطق مختلف این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۰۲
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ نشست خبری علیرضا فیروزفر، رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان با اصحاب رسانه با محوریت برنامه های دهه محرم و فعالیت های حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

توزیع ۵۰هزار بسته گوشت قربانی حسینیه اعظم در زنجان/ندای یا حسین(ع) رمز موفقیت شیعیان است

فیروزفر با اشاره به اینکه محرم امسال با شکوه هرچه تمام برگزار شد،اظهار کرد:اگر ما تاریخ بشریت را چه به لحاظ مکانی و زمانی جستجو کنیم در هیچ مکان زمان و عصری اتفاقی نظیر نهضت عاشورا پیدا نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این ایام تنها زمانیست که اقامه کنندگان عزا در اقامه عزا شور و نشاط و شوق دارند،تصریح کرد: اوج این شور و نشاط را میتوانیم در دهه اول محرم هر سال بخصوص در ۸ محرم در حسینیه اعظم زنجان ببینیم.

فیروزفر با اشاره به اینکه ۴ هزار خادم حسینیه اعظم از ماه ها قبل در این مکان گرد هم آمده و شبانه روز همت میگمارند تا بتوانند به نحو احسن به عزاداران حسینی خدمت کنند،افزود:مردم مومن و ولایتمدار زنجان نیز بدون هیچگونه دعوت و فراخوانی،به صورت منسجم زیر بیرق سیاه امام حسین(ع)جمع شده و ندای یا حسین(ع) که رمز موفقیت شیعیان است را به دنیا مخابره میکنند.

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان ضمن تقدیر از مردم ولایتمدار پایتخت شور وشعور حسینی تصریح کرد:چنین مردمی خار چشم یزیدیان زمان هستند؛ مردمی که خودجوش، خود باور و متحد و با پس زدن تمامی عوامل تفرقه داخلی و خارجی جمع شده و چنین شوری را رقم میزنند.

وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در انعکاس عملکرد حسینیه اعظم زنجان در دهه نخست محرم امسال بیان کرد:اصحاب رسانه در نشان دادن این شکوه و عظمت بسیار خوب عمل کردند.

فیروزفر در ادامه با اشاره به مراسمات اجرا شده در طول این دهه در حسینیه اعظم زنجان گفت:مراسم تعویض پرچم در شب اولین روز ماه محرم،برنامه احلی من العسل به نیت حضرت قاسم(ع) با حضور نوجوانان،همایش شیرخوارگان حسینی،تجلیل از پیرغلامان دسته حسینیه اعظم،برگزاری دسته حسینیه اعظم زنجان که علیرغم شدت گرمای هوا با حضور پرشور مردم در کمال نظم و دقت و بدون حاشیه برگزار شد،مراسم عزاداری شبهای ماه محرم، صبح روز عاشورا و قرآن خوانی عصر روز عاشورا نمونه ای مراسمات مذکور می باشد.

وی با بیان اینکه یوم العباس زنجان دومین قربانگاه جهان اسلام است،به تعداد نذورات قربانی محرم امسال در این روز اشاره و خاطرنشان کرد:تعداد نذورات قربانی هزار و ۵۰۱ راس بوده و ۳۰۳ راس تعداد قربانی های نیابتی بوده است.

فیروزفر با بیان اینکه ۲هزار و ۳۳۱ راس دام زنده تحویل حسینیه شد،تاکید کرد:از این تعداد یک هزار و ۴۷۳ راس قربانی در قالب فروش احشام با مبلغ ۲میلیارد و ۵۷۴میلیون تومان به حساب حسینیه واریز شده است که متوسط برای هر راس به طور تقریبی ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان می باشد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه نذر قربانی به صورت پرداخت نقدی در جایگاه نذورات و مسیر دسته به مبلغ ۲میلیارد و ۳۷۵میلیون تومان می باشد ادامه داد:نذورات نیابتی قربانی ادامه دارد.

وی با اشاره به مبلغ نقدی جمع آوری شده تصریح کرد:۳  میلیارد و ۳۲۰ میلیون مبلغ نقدی جمع آوری شده و وجه حاصل از فروش آلایش قربانی ها نیز ۲۸۰میلیون تومان می باشد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه مبلغ کلی نذورات با احتساب قربانی و نذورات نقدی ۸و نیم میلیارد تومان بوده است،گفت:همچنین ۳۶۰ گرم طلا به حسینیه اعظم زنجان اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه گوشت قربانی به صورت بهداشتی ذبح و بصورت بسته های ۵۰۰ گرمی بسته بندی شده است،عنواح کرد: ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی تهیه  و در مناطق مختلف استان زنجان نظیر خیابان سعدی، کوچه اصغریه ،خیابان خیام  خیابان امام ،تقاطع امیرکبیر، دروازه ارک ،دروازه رشت دانشسرا و میدان آزادی ،کوی شهریار، زعفرانیه، نیک سازان ،شهرک ولیعصر، زیباشهر و شهرک امیرکبیر، پایین کوه، کوی فجر، نگین ،خیریه ها افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و نیز بیست روستای زنجان توزیع شده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه در روز یوم العباس ۲۰هزار چرس غذا در بین عزاداران توزیع شد،گفت:همچنین ۳۰۰هزار شربت در شب های محرم در بین عزاداران توزیع شد.

فیروزفر با بیان اینکه ۲هزار و ۱۰۰نفر به مدت یک الی سه شب در ستاد اسکان زائرین حضور یافتند،افزود:همچنین به منظور تسهیل در عزاداری هر شب ۵۰هزار مترمربع مفروش شد. 

وی به ایجاد ۱۱پارکینگ پارک خودرو در اطراف حسینیه اعظم توسط شهرداری با همکاری حسینیه خبر داد و گفت:همچنین ۵هزار ویزیت دکتر عمومی، ۶هزار خدمات دندانپزشکی ،۲ هزار تزریقات و هزار خدمات مامایی در دارالشفا ارائه شد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در پایان با اشاره به طرح جامعه حسینیه اعظم زنجان یادآور شد:طرح جامع حسینیه اعظم زنجان بررسی انجام شده و توسط اوقاف به تثبیت رسیده است که با عنایت خداوند متعال به مرحله اجرا می رسد.

ارسال نظرات