امام جمعه موقت سراوان مطرح کرد؛

قرآن؛پر فروش ترین کتاب در فرانسه/ رونق مساجد در انقلاب اسلامی شکل گرفت

حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی گفت: علی رغم تمامی تلاش های غرب برای عدم پیشرفت اسلام در جهان اما شاهد این بوده ایم که در ۱۰ سال قبل قرآن پر فروش ترین کتاب در فرانسه بوده است.
کد خبر: ۹۴۵۲۳۰۱
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج شهرستان سراوان حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی امام جمعه موقت سراوان با اشاره به حمله یک جوان به سلمان رشدی بیان کرد: در روزهای اخیر حمله یک جوان به سلمان رشدی که کتاب کفر آمیزی به اسم آیات شیطانی را به نگارش در آورده و در آن اعتقادات مسلمانان را به سخره گرفته و به نبی مکرم اسلام اسلام بی احترامی کرده را شاهد بودیم.

وی افزود: حکم ارتداد سلمان رشدی در سال ۶۷ توسط امام خمینی (ره) صادر شد و سخنان امام (ره) در آن زمان باعث خنثی سازی این جریان شد و یک بیداری را در کشورهای اسلامی ایجاد کرد.

امام جمعه موقت سراوان با بیان اینکه سرچشمه کشیدن کاریکاتور پیامبر (ص) و سوزان قرآن توسط جریانات مختلف سلمان رشدی بوده است، ادامه داد: سلمان رشدی اولین فردی بود که باعث شد جریان هتک حرمت به قرآن و نبی مکرم اسلام (ص) توسط افراد مختلف رخ دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی اضافه کرد: هر زمان افرادی که علیه نظام و انقلاب اسلامی و اسلام جبهه گیری کردند غربی ها و آمریکایی ها از آنان حمایت کردند و حتی تامین امنیت جانی و مالی و تبلیغات آنها را نیز برعهده گرفتند چرا که دنبال عدم پیشرفت اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم تمامی تبلیغات سوء غربی ها در سالهای قبل قرآن پر فروش ترین کتاب در فرانسه بود.

امام جمعه موقت سراوان تصریح کرد: حمله به سلمان رشدی این پیام و هشدار را به افرادی دارد که امنیت خود را متکی به آمریکا می دانند و عاملان به شهادت رساندن سردار دلها حاج قاسم سلیمانی منتظر چنین حملاتی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد، گفت: افرادی که آمریکا متکی هستند بهتر است مطالعه داشته باشند و بدانند که آمریکا تا آخرین لحظه پشتیبان آنان نبوده و هر کجا خطر را احساس کرد صحنه را ترک کرده است.

وی اذعان کرد: ۳۰ مراد روز جهانی مساجد نامگذاری شده که در سایه انقلاب اسلامی اسلامی مساجد و مکان های مذهبی و معنوی رشد کرده و رونق گرفته است.

امام جمعه سراوان موقت ادامه داد:انقلاب اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری تا کنون با چالش های مهمی از سوی استکبار جهانی رو به رو بوده اما با این تفاوت که آن زمان بر سر کوتاه کردن دست بیگانگان از کشور بوده اما امروز بر حضور مقتدرانه ایران در آن سوی مرز ها و بر چیده شدن غده سرطانی از منطقه است.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی از نظر علمی جایگاه مناسبی در جهان نداشته ایم اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت های چشمگیری در زمینه صنعت، دفاع، پزشکی و دیگر عرضه را شاهد هستیم.

ارسال نظرات