مدیرعامل بنیاد هدایت:

گفتمان مسجد محوری لازمه پیشرفت و حرکت شتابنده کشور در گام دوم انقلاب است

محمدیان با اشاره به اینکه احیای مساجد نیازمند عزم ملی و نگاه گفتمانی دارد اظهار کرد: گفتمان مسجد محوری لازمه پیشرفت و حرکت شتابنده کشور در گام دوم انقلاب است و لازمه این کار میدان آوردن توان و ظرفیت‌های مردمی است.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۱۷
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ستاد سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: جاری شدن مدل حکمرانی ولایی در جامعه اسلامی یک ضرورت است و لازمه تحقق تمدن اسلامی است و برای اجرای آن باید نرم‌افزار امامت و ولایت در جامعه به‌طور کامل عملیاتی شود.

محمدیان اظهار کرد: در نرم‌افزار امامت دو مدل امامت خاص و عام بیان‌شده که در عصر غیبت امام زمان(عج) امامت در قالب ولایت‌فقیه و توسط امام خمینی(ره) جاری شد و امروز ولایت‌فقیه شاخه‌ای از امامت عام است.

وی ادامه داد: لازمه جاری شدن مسئله امامت پیاده شدن شبکه حکمرانی امامت از پایین به بالا است و حکمرانی ولایی دارای ویژگی‌هایی است که اگر به‌طور کامل محقق شود جامعه را از هرگونه تهدیدات و انحرافات بیمه می‌کند.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مساجد محل حکمرانی ولایی به شکل محله‌ای هستند و حکمرانی ولایی ابتدا در مساجد به شکل محله محور اجرا می‌شود و بدین‌جهت مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی بر روی احیای مساجد و محله محوری دارند.

محمدیان با اشاره به اینکه احیای مساجد نیازمند عزم ملی و نگاه گفتمانی دارد اظهار کرد: گفتمان مسجد محوری لازمه پیشرفت و حرکت شتابنده کشور در گام دوم انقلاب است و لازمه این کار میدان آوردن توان و ظرفیت‌های مردمی است.

وی یادآور شد: مدل امامت نرم‌افزار خود را دارد و لازمه پیاده‌سازی این مدل پای‌کار آوردن مردم است و توجه به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب کاملاً مردمی است امروز در گام دوم باید نقش مردم و مساجد با یکدیگر موردتوجه باشد.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه لازمه تحقق جهاد تبیین احیای کارکرد مساجد است بیان کرد: مساجد مقر حکمرانی در تمدن اسلامی هستند و همه توان را باید برای این مهم پای‌کار بیاوریم.

محمدیان گفت: در تمدن اسلامی محبت جایگزین زور شده و عشق و صمیمت است که کارها را پیش می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی مساجد فرصتی مناسب برای پرداختن به مسئله حکمرانی ولایی با رویکرد مساجد است و با این نگاه باید جامعه بازطراحی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار