امام جمعه ایلام:

برای ارائه خدمات شایسته به زوار اربعین حسینی برنامه ریزی شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه برای ارائه خدمات شایسته به زوار اربعین حسینی برنامه ریزی شود، گفت: اربعین حسینی یک فرصت طلایی برای استان و افتخاری در راستای خدمت به زوار ابا عبدالله الحسین(ع) است.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۷۵
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۹ مرداد) در دیدار با مدیرکل غله استان و اتحادیه نانوایی های استان، اظهار کرد: خداوند به شما توفیقی داده است که در تامین نان مردم نقش مهمی دارید و این کار ارزشمندی است و امروز خداوند توفیقی بسیار بزرگ را نصیب مردم  استان در میزبانی از زوار حضرت امام حسین(ع) کرده است که باید آمادگی لازم را برای اربعین حسینی و پذیرایی از زوار داشته باشیم.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با تاکید بر اینکه  هر چند همه مزها برای تردد زوار باز شده است اما بیشترین زائر از طریق مرز مهران تردد خواهد کرد، افزود:  لازم است که در سال جاری با توجه به پیش بینی حضور گسترده زوار در مرز مهران، با توجه به گرمای هوا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و تناسب با خروجی مرز، در مهران و مرز مهران زائر تردد داشته باشد.

 وی گفت: بر این اساس برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، توقفگاه ها و اردوگاه هایی را  در نقاط مختلف استان و شهرستان های  مسیر تردد زوار عتبات عالیات ایجاد شود و در شهر ایلام نیز برنامه ریزی انجام شده که حدود ۳۰ هزار نفر اسکان داده شود و برای تامین نان زوار بایستی نانوایی سیار دایر شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه با اشاره یه ضرورت تامین آب زوار در این اردوگاه ها، گفت: برای تامین مواد غذایی مورد نیاز زوار در این ارودگاه ها باید نسبت به ذخیره سازی اقلام مورد نیاز از جمله آرد، شکر، آب و ... اقدام شود که در این زمینه اداره کل غله استان نقش مهمی می تواند ایفا کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک فرصت طلایی برای استان و افتخاری در راستای خدمت به زوار ابا عبدالله الحسین(ع) است، افزود:  برای تامین اقلام مورد نیاز باید برنامه ریزی لازم را انجام داد تا بتوان شایسته ترین خدمات را به زوار عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی در استان ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی استان نیز یکی از کارکردهای اربعین حسینی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: از فرصتی که که به برکت قرار گرفتن در مسیر تردد زوار امام حسین(ع) برای ما ایجاد شده است برای ایجاد اشتغالزایی باید استفاده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار