حجت الاسلام رضایی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

مسجد کانون تربیت مدیران جهادی و انقلابی است

امام جمعه مهرشهر با بیان اینکه روحانیت، هیئت امنا و پایگاه های بسیج باید با همدلی، مساجد را به کانون انقلاب اسلامی تبدیل کنند، گفت: مسجد کانون تربیت مدیران جهادی و انقلابی است.
کد خبر: ۹۴۵۲۶۱۸
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

حجت الاسلام یدالله رضایی، امام جمعه مهرشهر کرج، به مناسبت روز جهانی مسجد، با بیان اینکه مسجد در فرهنگ و سنت اسلامی تنها برای خواندن نماز نیست، در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: در صدر اسلام مسجد پایگاه تمام امور اجتماعی و کانون تربیت مدیران جهادی و انقلابی بوده است.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: مسجد تراز اسلامی آن است که به رسم مسجد النبی(ص) صدر اسلام و عصر پیامبر(ص)، کانون اداره جامعه اسلامی از هر حیث باشد، لذا موظفیم در هر لباس و جایگاه تلاش کنیم مساجد به مسجد تراز اسلامی برسند.

وی افزود: مسجد باید کانون تربیت نیرو های متفکر اسلامی، مدیران جهادی و محل رسیدگی به احوال تمامی آحاد جامعه از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، معرفتی و نظامی باشد.

امام جمعه مهرشهر خاطر نشان کرد: مساجد ما باید مملوّ از جوانان پر انرژی در کنار امام جماعت مسجدی مهربان، اهل مشورت و انرژی مثبت دهنده به جوانان باشد.

وی مسجد را کانون تربیت مدیران جهادی و انقلابی دانست و گفت: امیدواریم با وجود یک مسجد در تراز اسلام و مسجد النبی نبی مکرم اسلام (ص)، جوانان کم تر سرخورده و عبث در محلات اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه مساجد محور انسجام جوامع هستند، اضافه کرد: روحانیت، هیئت امنا و پایگاه های بسیج باید با همدلی، مساجد را به کانون انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

امام جمعه مهرشهر در پایان خاطر نشان کرد : جوانان انقلابی باید در بستر مسجد تربیت شوند، مساجد مراکز آگاه سازی مردم و مسائل سیاسی روز با استفاده از اساتید متخصص در این حوزه در مساجد تبیین می شود.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار