اهدای خون خالص ترین نمونه رفتار انسان دوستانه است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر گفت: تامین خون سالم و کافی باید بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های مراقبتی بهداشتی ملی در هر کشور، باشد.
کد خبر: ۹۴۵۳۴۸۴
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، بمناسبت گرامیداشت آغاز هفته دولت و روز کارمند جمعی از کارکنان بسیجی پایگاه های مقاومت بسیج حوزه ادارات شهرستان نیکشهر در اقدامی خداپسندانه با هدف کمک به نیازمندان خون و اشاعه فرهنگ نوع دوستی به جهت بالا بردن روحیه ایثار و از خودگذشتگی، در پایگاه هلال احمر این شهرستان حضور یافته و نسبت به اهدای خون خون در قالب نذر خون، در این اقدام خداپسندانه شرکت کردند.

سرهنگ پاسدارحسین نکوئی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار داشت: شهید رجایی و شهید باهنر نمونه‌ای از دولتمردان مردمی بودند که به منظور آشنایی مردم با فعالیت‌ها و بیان اهداف و برنامه‌های آینده دولت، هفته‌ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است.

وی اهدای خون را خالص ترین نمونه رفتار انسان دوستانه دانسته و اظهار داشت: کارکنان بسیجی اهدای خون را وظیفه دینی، انسانی و اجتماعی خود در قبال جامعه دانسته و علاوه بر اینکه یک عمل پسندیده محسوب می شود، فواید بی شماری هم برای سلامتی خودشان به همراه خواهد داشت.

سرهنگ نکوئی افزود: اهدای خون، اهدای زندگی به بیماران است و هر واحد خون جان سه نفر را نجات می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: بیماران بسیاری در جهان نیازمند خون هستند اما دسترسی به موقع به خون سالم را ندارند و از این رو تامین خون سالم و کافی باید بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های مراقبتی بهداشتی ملی در هر کشور، باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار