زاهدی وفا :

ارتباط با مردم از رویکردهای اساسی دولت سیزدهم/ ساخت ۵۰۰ هزار مسکن ویژه کارگران و بازنشستگان

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز دولتی از جنس مردم و برای مردم روی کار آمده و تلاش می کند با کار جهادی و همراهی مردم و سایر قوا بتواند مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
کد خبر: ۹۴۵۳۵۹۱
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته دولت در سخنرانی امروز خود در مصلی شهر اراک اظهار داشت: استان مرکزی و اراک یادآور مفاخر بزرگی برای ایران است که در صدر این بزرگان امام راحل(ره) با تدبیر انقلابی خود جغرافیای سیاسی منطقه و جهان را تغییر داد.

زاهدی وفا اظهار کرد:از مدیریت جهادی استان مرکزی تشکر می کنیم که توانستند علیرغم مسائل و مشکلات اقتصادی شرایط خوبی را برای پیشرفت استان رقم بزنند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای اساسی دولت سیزدهم امر مهم ارتباط با مردم است که در یکسال گذشته رئیس جمهور و هیئت دولت در ۳۱ استان حضور پیدا کردند و از انتظارات و مطالبات مردم بدون واسطه اطلاع پیدا کردند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتباط با مردم از برکاتی است که خداوند به دولت سیزدهم عطا کرده و امیدواریم این رویکرد به کل بدنه اجرایی دولت تسری پیدا کند.

وی یادآور شد: استان مرکزی دارای زیرساخت های بسیار خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات است که با ظرفیت نیروی انسانی نخبه ی استان می توان این نوید را داد که با یک مدیریت جهادی در سال های آتی شاهد وضعیت خوبی در این استان باشیم.

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت مردم در پیشرفت کشور استفاده کنیم کما اینکه تاریخ ۸ ساله دفاع مقدس یک تاریخ نورانی از حضور مردم در صحنه اجرایی و عملیاتی بود و امروز هم باید از این ظرفیت عظیم برای حل مسائل اقتصادی بهره برد.

زاهدی وفا گفت: دولت سیزدهم در شرایطی به عرصه اجرایی و مدیریت کشور وارد شد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شرایط بسیار سختی بود و الان می‌توانیم بگوییم که نگران تأمین کالاهای اساسی بودیم چراکه ۸ میلیارد دلاری که برای این منظور اختصاص یافته در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به کلی هزینه شده بود و از طرفی در بحث بیماری کرونا با تعداد بالای فوتی ها و محدودیت واکسیناسیون مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در شروع کار دولت به لحاظ سیاست خارجی در یک انسداد قرار گرفته بودیم و به لحاظ اقتصادی در پایان شهریور ۱۴۰۰ تورم ۵۸.۲ درصدی را تجربه کردیم و با شرایط ناترازی بودجه، صندوق های بازنشستگی، بانک ها و مشکلات زیرساختی حوزه آب و برق مواجه بودیم.

 سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: علیرغم تمام مشکلات و تنگناها اما دولت سیزدهم توانست گام های بلندی را بردارد در وهله در بحث بیماری کرونا اقداماتی اساسی صورت گرفت و با زیرساخت های قوی واکسیناسیون موفق شدیم موج های بعدی بیماری را کنترل کنیم.

وی اظهار داشت: در فرصت کمی که وجود داشت دولت سیزدهم اقدامات موثری را برای رفع مشکلات زیرساختی برخی شهرها به ویژه در حوزه های آب، برق و گاز به انجام رساند.

زاهدی وفا گفت: در حوزه مسکن دولت سیزدهم با طرح نهضت ملی مسکن به دنبال آن است که در پایان این دولت آحاد مردم ایران از یک مسکن قابل قبول برخوردار باشند و وزارت کار نیز در این راستا تعهد ساخت ۵۰۰ هزار مسکن را برای کارگران و بازنشستگان دنبال می کند، با توجه به هزینه بالای مسکن در سبد هزینه خانوار به حداقل رساندن آن را دنبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست خارجی در ابتدای کار دولت در شرایطی بودیم که در انسداد روابط خارجی قرار گرفته داشتیم اما با تدابیر شخص رئیس جمهور محترم، وزارت خارجه و مجموعه دولت توانستیم در حوزه های منطقه ای و بین المللی شرایط خوبی را فراهم کنیم و در مقام انفعال نباشیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز دولتی از جنس مردم و برای مردم روی کار آمده و تلاش می کند با کار جهادی و همراهی مردم و سایر قوا بتواند مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

انتهای پیام 

ارسال نظرات