خدمتی عاشقانه درآستانه اربعین؛

اعضای بدن به چند بیمار نیازمند

در اقدامی خدا پسندانه اعضای بدن مرحوم کربلایی سیدصادق حسینی وردنجانی فرزند کربلایی سیدعلی به چند بیمار نیازمند جداسازی و اهدا شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۶۰
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جوان فداکار وردنجانی پس از چهار شبانه روز بی خوابی در بازگشت از محل کار خود تصادف کرد و جان خود را از دست داد.

مسئول هماهنگ کننده جدا سازی اعضای استان گفت: این جوان ۳۵ ساله که یکی از جوشکاران خط انتقال اضطراری آب به شهرکرد بود، که پس از چهار شبانه روز تلاش مداوم، در برگشت به وردنجان تصادف کرد.

خانم رمضانی نژاد افزود: با رضایت خانواده وی، اعضای بدن این جوان فداکار و ایثارگر همزمان با ایام شهادت سه ساله یادگار خامس آل عبا، حضرت رقیه سلام الله علیها و در آستانه اربعین حسینی برای نجات جان بیماران اهدا شد.

وی گفت: کبد مرحوم کربلایی سید صادق حسینی پس از جدا سازی به شیراز منتقل شد.

رمضانی نژاد افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۷ عمل جدا سازی اعضا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

دين مبين اسلام، اهميت فوق العاده اي براي نجات جان انسانها قائل است، چنانچه در قرآن کريم به تصريح اشاره شده است که هرگاه کسي باعث بقاي نفسي شود مانند آنست که باعث نجات جان تمام انسانها شده است. آيه ی شریفه ٣٢سوره مبارکه مائده "مِنْ أَجْلِ ذلِکَ کَتَبْنا عَلى بَنی إِسْرائیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی اْلأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمیعًا وَ مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النّاسَ جَمیعًا وَ لَقَدْ جاءَتْهُمْ رُسُلُنا بِالْبَیِّناتِ ثُمَّ إِنَّ کَثیرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذلِکَ فِی اْلأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ" خداوند در قرآن مجید می فرماید "بدین سبب بر بنی اسرائیل حکم نمودیم که هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده و هر آینه رسولان ما به سوی آنان با معجزات روشن آمدند سپس بسیاری از مردم بعد از آمدن رسولان باز روی زمین بنای فساد و سرکشی را گذاشتند".

مرحوم علامه طباطبايي در زیر و تفسير آيه ی شریفه ٣٢سوره مبارکه مائده مي فرمايند: هر کس يکي را زنده نگه دارد چنان است که همه مردم را زنده نگه داشته است.

شایان ذکراست: خط انتقال آب اضطراری از طرح فدک با دبی ٢٠٠ لیتر بر ثانیه یکی از خطوط پدافندی انتقال آب از طرح‌های کشاورزی برای تأمین آب شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری است.

ارسال نظرات