به همت سازمان بسیج هنرمندان استان البرز انجام شد:

انتشار فراخوان سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج "سودای عشق"

ابراهیم نوروزی فر، از برگزاری سیزدهمین بخش استانی جشنواره سراسری تئاتر بسیج " سودای عشق" در راستای ترویج فرهنگ ناب بسیج در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۵۲۸۲
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱

ابراهیم نوروزی فر، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز در گفتگو با خبرنگار بسیج از برگزاری سیزدهمین بخش استانی جشنواره سراسری تئاتر بسیج " سودای عشق" در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ترویج فرهنگ ناب بسیج و توجه و تلاش بر انجام منویات رهبر معظم انقلاب خبر داد.

وی ادامه داد: در تعیین اولویت های موضوعی تلاش کرده ایم بازتاب هنرمندانه فعالیت های بسیج در امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری در حوزه استحفاظی استان البرز، توجه ویژه به حضور موثر و کارآمد بسیج در امداد رسانی، بلایای طبیعی و اردوهای جهادی و رفع محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار، انعکاس هنرمندانه حضور موفق بسیج مردمی در کنترل و مهارت ویروس کووید۱۹ و تجلی کمک به کادر درمان، معرفی هنرمندانه چهره های شاخص بسیج در عرصه های علمی، سیاسی و فرهنگ با رویکرد برجسته سازی عناصر موثر استانی، تبیین مولفه ها و رویکرد بسیج در برابر هجمه های فرهنگی و نظامی با توجه به فضای سایبرنتیک و کارکردهای مثبت و منفی شبکه های مجازی، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش موثر جوانان و نیروهای مخلص و متعهد انقلابی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، تبیین مواضع اصولی بسیج به عنوان نیروی مردمی انقلاب در برابر تهدیدها و هجمه های نظام سلطه، پرتره نگاری شهدای شاخص استان البرز به عنوان الگو و اسوه و معرفی هنرمندانه توسط هنر فاخر نمایش، توجه و اهتمام ویژه بر اهمیت خانواده و فرهنگ و سنن بومی با محوریت مسائل استان مورد توجه قرار گیرد و هنرمندان و گروه های نمایشی رویکردی متفاوت بر گونه های درام به ویژه کمدی ارائه دهند.

نوروزی فر در خصوص شرایط شرکت در جشنواره افزود: ارائه مجوز کتبی نویسنده و پروانه شورای نظارت بر نمایش شهرستان محل تولید در زمان بازبینی نمایش‌ها الزامی است و هر کارگردان مجاز به ارسال فقط یک اثر است و نمایش ارسالی قبلاً نباید در هیچ جشنواره‌ای شرکت کرده باشد.

به گفته وی، نمایش صحنه ای، نمایش محیطی و میدانی و نمایشنامه نویسی از بخش های جشنواره می باشد.

وی به اهداف اصلی این جشنواره اشاره کرد و افزود: توجه بر اولویت های موضوعی و ساختارهای متنوع درام و پرداخت هنرمندانه در قالب کمدی و تراژدی با لحاظ فرهنگ بومی و آئینی از اهداف اصلی این جشنواره می باشد.

وی در خصوص برنامه زمانبندی جشنواره استانی تئاتر بسیج سودای عشق اظهار کرد: گروه های شرکت کننده تا ۲۰ مهر ماه فرصت دارند اثر نمایشی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و در تاریخ ۲۹ مهر ماه نتایج بازبینی اعلام خواهد شد و ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه افتتاحیه و اختتامیه جشنواره نیز خواهد بود و بخش نهایی و کشوری در آذر ماه به صورت حضوری برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز توضیح داد: شرکت کنندگان مسابقه محیطی و میدانی در بخش های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری اول تا سوم مرد و زن، طراحی صحنه، ساخت و اجرای موسیقی، اقلام تبلیغی (پوستر، بروشور و تیزر) به رقابت می پردازند. به آثار اقتباسی از شخصیت ها و قهرمانان بومی و محلی در هر یک از بخش ها جایزه ویژه ای از سوی ستاد برگزاری اهدا می شود.

نوروزی فر گفت: پس از برگزاری جشنواره استانی با انتخاب هیئت داوران دو اثر در بخش صحنه ای از سوی دبیرخانه استانی به دبیرخانه جشنواره سراسری معرفی می گردد.

وی تصریح کرد: آثار منتخب استانی پس از بررسی توسط هیئت انتخاب کشوری به جشنواره سراسری معرفی می شوند.

وی با اشاره به مدت زمان آثار گفت: بخش صحنه ای نباید بیشتر از ۸۰ دقیقه و بخش محیطی و میدانی نباید بیشتر از ۱۵ و ۳۰ دقیقه باشد و هر کارگردان مجاز به ارسال یک اثر در بخش صحنه ای یا خیابانی می باشد‌.

نوروزی فر گفت: گروه‌های نمایشی و هنرمندان تئاتر البرز مدارک و آثار خود را به کرج، میدان والفجر، خیابان شهدای چهارصد دستگاه، رو به روی خانه ملت، ساختمان فرهنگی رسانه ای ماه البرز، طبقه اول، سازمان بسیج هنرمندان استان البرز ارسال کنند یا با شماره های ۰۲۶۳۲۷۴۴۱۴۴ و ۰۹۳۵۶۲۸۲۹۲۹ تماس بگیرند.

وی افزود: شرکت کنندگان بخش نمایشنامه نویسی نسخه پی دی اف آثار خود را تا تاریخ ۱ مهرماه به آدرس hnarealborz@chmail.ir یا به شماره ۰۹۳۵۲۳۳۹۳۵۲ در شبکه های مجازی ارسال کنند.

سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج سودای عشق با حمایت اداره کل ارشاد اسلامی استان البرز، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری البرز، شورای اسلامی شهر کرج ، حوزه هنری انقلاب اسلامی البرز و انجمن نمایش البرز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها