همه کودکان زنجانی غربالگری بینایی می‌شوند

زنجان_معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: برنامه غربالگری تنبلی چشم امسال از اردیبهشت آغاز و تا اسفند ادامه دارد و هدف‌گذاری این طرح پوشش صددرصدی کودکان زنجانی است.
کد خبر: ۹۴۵۵۴۲۵
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

سکینه بیگلری در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛با بیان اینکه بازه گروه سنی جامعه هدف جهت اجرای برنامه در سالجاری متولدین نیمه دوم ۹۵ و سال های ۹۸،۹۷،۹۶ است، افزود: جمعیت کل کودکان ۳ تا ۶ سال استان طبق آمار ثبت احوال ۶۴ هزار و ۸۹۲ نفر است که ۴۳ هزار و ۴۲۸ کودک در شهر و ۲۱ هزار و ۴۶۴ کودک ساکن روستا هستند.

 

همه کودکان زنجانی غربالگری بینایی می‌شوند

وی بر استفاده غربالگران از E چارت و رعایت کامل پروتکل بهداشتی طبق دستورالعمل  ابلاغی  تاکید کرد و گفت: غربالگران صرفا برای کودکان ۳ ساله و کودکانی که همکاری ندارند می توانند از دستگاه بینایی سنجی استفاده کنند و نظارت کامل کارشناسان بر روند اجرای برنامه در سطح شهرستان ها ضروری است.

 

 

بیگلری در خصوص تعرفه ارائه خدمات غربالگری بینایی عنوان کرد: هزینه ی غربالگری کودکان در بخش خصوصی با دستگاه دستگاه ۵۶ هزار و ۷۴۰ تومان و با چارت اسنلن ۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان و در بخش دولتی با دستگاه ۹ هزار و ۵۲۰ تومان و با چارت اسنلن ۴ هزار و ۴۷۰ هزار تومان است.           

 

               

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در راستای اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان زنجان تعداد ۴۱ هزار و ۴۴۳ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال مورد سنجش  بینایی قرار گرفتند که تعداد ۲۱ هزار و ۹۱۲ کودک در شهر و ۱۹ هزار و ۵۳۱ کودک در روستا غربال شده اند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار